جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام جعفر رحمانی

حوزه/ حجت الاسلام رحمانی گفت: جامعه ما دارای مشکلات فراوانی است، ولی برخی مسئولان بی تفاوت هستند و عده ای هم به کسانی که احساس درد می کنند و مسوولست پذیر هستند می گویند افراطی.

به گزارش خبرنگلر خبرگزاری «حوزه»در همدان حجت الاسلام جعفر رحمانی، شب گذشته در مراسم احیای مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان بیان داشت: بعضی از دلها آلوده به خطوات شیطان شده است، شیطان قدم به قدم جلو می آید، مومن نباد هر مباح را انجام دهد.

وی در ادام افزود: انسان های وارسته حتی کار های مکروه را انجام نمی دهند. شیطان در مرحله نخست به انسان دستور انجام کار های شبهه ناک را می دهد همانند گوش دادن به موسیقی، سپس او را به طرف کارهای حرام می کشاند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به فواید عبادت به خصوص نماز شب، اظهار داشت: ناراحتی روحی و روانی به سبب غفلت از یاد خداوند در جامعه زیاد شده است، لذا نشاط انسان در پرداختن به مسائل معنوی از جمله خواندن نماز شب است. 

حجت الاسلام رحمانی ادامه داد: یکی از دردهای بزرگ جامعه این است که احساس درد نمی کنیم؛ جامعه ما دارای مشکلات فراوانی است، ولی برخی مسئولان بی تفاوت هستند و عده ای هم به کسانی که احساس درد می کنند و مسوولست پذیر هستند می گویند افراطی.

وی با بیان این که فرد مومن نمی تواند نسبت به جامعه خود بی تفاوت باشد، تصریح کرد: امیر مومنان علی(ع) هیچ گاه نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت نبودند.

استاد حوزه علمیه همدان ابراز داشت: یاد خداوند متعال سبب آرام شدن دلها می شود، دشمنان با ترویج تهاجم فرهنگی در بین جوانان یاد خدا را از دلها می برند و هدف آنها این است که خدا را از دل ها پاک کنند.

وی در پایان با اشاره به صفات انسان های مومن افزود: انسان مومن باید از عبادت و بندگی خدا لذت ببرد، تهاجم فرهنگی با ترویج غفلت و شهوات دنیوی لذت عبادت را از بین می برد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha