سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر این که طبق نص صریح آیات و روایات، استغفار زیاد باعث ازدیاد برکات می شود، گفت: امروز استکبار معاویه ای در فکر از بین بردن اعتقادات جوانان و بی عفتی زنان و دختران هستند و باید با تاسی به امیرالمومنین(ع) در مقابل آنان ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحیب الله موسوی، در دومین شب از لیالی قدر، در آستان امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه گفت: شب قدر، شب نزول ملائک الهی است، یعنی فرشتگان برای تقدیر مقدرات انسانها به زمین می آیند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه شب قدر، شب استغفار است، گفت: هیچ انسانی نمی تواند بگوید من گناهکار نیستم، لذا باید از هر فرصتی برای استغفار استفاده کرد،  چرا که انسان جایزالخطاست.

وی با تاکید بر این که طبق نص صریح آیات و روایات، استغفار زیاد باعث ازدیاد برکات می شود، ابراز داشت: شب قدر تنها مختص به مومنین نیست، بلکه فراخوان و دعوت عمومی دریافت رحمت الهی است و همه می توانند در آن شرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به آیه «لیلة القدر خیر من الف شهر»، تصریح کرد: لیالی قدر بهترین زمان برای رحمت و بخشش است و نباید فرصت سوزی کرد، بلکه باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را برد.

وی همچنین در مراسم عزای شهادت امیرالمومنین علی (ع) که با حضور روحانیان، طلاب و جمعی از اساتید برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه حضرت علی(ع)، تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) درباره امیرالمومنین(ع) می فرمایند: « علی جان اگر ایمان تو را با ایمان اهل زمین و آسمان بسنجند، ایمان تو سنگینی دارد» و در جایی دیگر فرموده است ای علی اگر تمام درختان دنیا قلم و آب دریاها مرکب شوند، هرگز نمی توانند فضایل تو را بنویسند».

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر این که سیره علی(ع) مبارزه با توطئه خوارج ها و داعش های زمانه است، تصریح کرد:  اگر از مکتب علی(ع) درس نمی گرفتیم و انقلاب به پیروزی نمی رسید و در جنگ تحمیلی بازنده می شدیم، لذا امروز هم باید از سیره علوی درس بگیریم تا بتوانیم در مقابل دنیای استکبار بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی یادآور شد: امروز استکبار معاوینه ای و ابوسفیانی در فکر از بین بردن اعتقادات جوانان مسلمان و شیعه و بی عفتی زنان و دختران هستند و  باید با تاسی به امیرالمومنین(ع) در مقابل آنان ایستاد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha