شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زکات

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی از اجرای طرح شجره طیبه در این استان به‌منظور تبلیغ و جمع‌آوری زکات خبر داد.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، پرداخت زکات سبب توازن نسبی میان گروه‌های جامعه می‌شود، اظهار داشت: مبلغان و روحانیون در ترویج و تبیین فرهنگ زکات در جامعه نقش بی‌بدیلی دارند.

وی با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه در این استان برای تبلیغ و جمع‌آوری زکات، افزود: با توجه به اینکه تیرماه زمان جمع‌آوری زکات از بین کشاورزان و دامداران است تبلیغ و تبیین موضوع زکات در جامعه از چندی پیش توسط مبلغان و روحانیون در قالب این طرح آغاز شده است.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های در دست اقدام تبلیغ و جمع‌آوری زکات مستحبی از بین باغداران و روستاییان تحت عنوان شجره طیبه است، گفت: در طرح شجره طیبه که از سال 93 در خراسان شمالی اجرا شده است، مبلغان افزون بر تبلیغ برای جمع‌آوری زکات، باغداران را به پرداخت زکات ترغیب و تشویق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه زکات یکی از دستورهای اسلامی و از فروعات دین اسلام است، اظهار داشت: در قرآن کریم واژه زکات به همراه مشتقاتش 59 مرتبه در 29 سوره و 56 آیه به‌کاررفته و 27 مورد آن در کنار نماز است که بیانگر اهمیت آن در نظر خداوند متعال است.

رئیس اجرایی زکات خراسان شمالی با بیان اینکه پرداخت زکات یکی از ویژگی‌های مهم اسلام است که در راستای آن به نیازمندان رسیدگی می‌شود، افزود: جایگاه زکات در ردیف نماز، روزه، حج و ولایت آمده است.

وی برگزاری جلسات شورای زکات در سطح استان و شهرستان‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان، روحانیون و ائمه جمعه و استفاده از اعضای شورای زکات روستاها در ترویج فرهنگ زکات بین روستاییان را ازجمله برنامه‌های این نهاد در حوزه زکات برشمرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha