شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفدر محمدی-مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیرحوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اساسی‌ترین حاجتی که می‌توان در شب قدر داشت این است که خدایا مرا از آتش جهل و غفلت نجات ده، البته این مهم جز با توبه و استغفار میسر نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ایام باقی مانده ضیافت الهی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن، ماه مغفرت و آمرزش، ماه جود و کرم، بخشش و نیکوکاری، ایثار و ازخودگذشتگی، جهاد و تلاش معنوی، رحمت و سازندگی و ضیافت الله است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: ماه رمضان ماه میهمانی خداست و قرآن نیز سفره خدا در این ماه است و مراد از غذاها معارف قرآنی هستند که هر کس باید به سهم خود بیشترین استفاده را از این مهمانی داشته باشد.

وی، زیارت امام حسین (ع)، دعا، قرائت قرآن، خواندن نماز، استغفار، توبه، و ... را از اعمال شب قدر عنوان کرد و ادامه داد: اساسی‌ترین حاجتی که می‌توان در این شب داشت این است که خدایا مرا از آتش جهل و غفلت نجات ده، البته این مهم جز با توبه و استغفار میسر نمی‌شود.

ارزش مباحثه علمی در شب قدر

حجت‌الاسلام سعید فاضلی نیز با اشاره به فضیلت‌های شب قدر گفت: در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، لذا این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله‌رحم را جایگزین قطع رحم کنیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه نمازی شهرستان خوی  تصریح کرد: شب قدر آداب و اعمالی را به خود اختصاص داده که از آن جمله می‌توان به شب‌زنده‌داری، غسل، دعا، واسطه قرار دادن قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام، زیارت امام حسین علیه‌السلام و نماز اشاره داشت.

وی خاطرنشان کرد: شب قدر، شب عبادت و تضرع و تذکر و یادآوری نعمت‌های خدا و دین است و از شیخ صدوق نقل‌شده افضل اعمال در احیای شب قدر، مذاکره و مباحثه علمی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha