پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین فلاح زاده

حوزه/ حجت الاسلام فلاح زاده، مورد محبت خدا قرار گرفتن، افزایش و توسعه رزق، طولانی شدن عمر و وارد بهشت شدن را از فواید به جا آوردن صله‌رحم دانست و گفت: از اختلافات، دعواها، نزاع‌ها و کدورت‌های دیگران بگذرید و افراد را ببخشید تا خداوند از لغزش‌ها و گناهان شما بگذرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام حسین فلاح زاده، شامگاه پانزدهم آذرماه، در جشن میلاد حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع)، در مسجد کوثر شهرستان ابرکوه با بیان اینکه در احادیث و روایات بر انجام صله رحم بسیار تاکید شده است، اظهار داشت: صله‌رحم به معنای ارتباط است یعنی که در ارتباط با اقوام و ارحام همچون بیگانگان نباشید. اگر ارتباط وجود دارد آن را ادامه دهید و اگر ارتباط نیست، برقرار کنید.

استاد حوزه با اشاره به اینکه لازمه صله رحم ارتباط چهره به چهره نیست، گفت: صله‌رحم را ولو با یک تلفن، احترام و احوالپرسی و یا به‌اندازه دادن جرعه‌ای آب به بستگان، به جا آورد.

وی ادامه داد: انسان همانند نقطه پرگاری است که صله‌رحم را از اولین حلقه که خانواده است، شروع می‌کند و سپس به حلقه‌های بعدی ارحام (اقوام)، همسایه‌ها، همشهریان (اهل بلد)، هم‌کیشان (مؤمنان و پیروان مکتب اهل‌بیت(ع)، مسلمانان، هم نوعان (انسان‌ها)، دشمنان (مرز خودی و غیرخودی) می‌رسد.

حجت الاسلام فلاح زاده تصریح کرد: نکته مهم در آموزه‌های دینی و مسائل شرعی این است که کسی که مسائل ریز را موردتوجه قرار می‌دهد، در مباحث کلان بیشتر دقت می‌کند. رعایت همین مسائل جزئی و ابتدایی در دین، از اختلاس‌های بزرگ و میلیاردی در بیت‌المال جلوگیری می‌کند.

استاد حوزه با بیان اینکه یکی از مواردی که صله‌رحم مورد تأکید و اهمیت قرارگرفته است،  حفظ کانون خانواده و ارتباط با والدین و دیگران است، گفت: در اسلام همچنان که به حفظ وحدت، جلوگیری از تفرقه و رفع اختلاف، تأکید شده است، احکام و دستورات زیادی هم برای آن بیان‌شده است.

وی ضمن اشاره به تفاوت ارحام و اقوام، اذعان کرد: ارحام همان طبقات ارث هستند که شامل طبقه اول پدر، مادر و فرزندان، طبقه دوم خواهران و برادران، طبقه سوم عمو، دائی، خاله و عمه‌ها می‌شود.

حجت الاسلام فلاح زاده مورد محبت خدا قرار گرفتن، افزایش و توسعه رزق، طولانی شدن عمر و وارد بهشت شدن را از فواید به جا آوردن صله‌رحم دانست و گفت: از اختلافات، دعواها، نزاع‌ها و کدورت‌های دیگران بگذرید و افراد را ببخشید تا خداوند از لغزش‌ها و گناهان شما بگذرد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha