پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور-مدیر حوزه علمیه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان، عید سعید فطر را بهترین زمان برای تقویت صله رحم برشمرد و خواستار توجه ویژه خانواده ها به این سنت نیکوی الهی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: عید فطر تجلی اوج بندگی و قرار گرفتن در مسیر عبادت و انجام بندگی واقعی در پیشگاه پروردگاراست .

وی با اشاره به اینکه بندگان با یک ماه دوری از گناه و تهذیب نفس و سپری نمودن لحظات سحر و افطار یک ماه با خدای خود راز و نیاز کردند، افزود:عید فطر در حقیقت آغار سالی نیکو برای عبادت و بندگی درگاه باریتعالی است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه مبدا سال مومنان در راه حق با پایان یک ماه بندگی آغاز می شود، خاطر نشان کرد: رهایی از تعلقات دنیوی از مهمترین دستاوردهای روزه داری بود که با رسیدن عید فطر نیاز است در طول سال تمرین بندگی خدا را نیزداشته باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با بیان اینکه آثار و برکات میهمانی خدای رحمان در تجمع بزرگ عید سعید فطر مشهود است، گفت: نماز عید سعید فطر شکرانه بندگی خدا در راه بازگشت به فطرت الهی است .

عید فطر فرصتی مغتنم برای انجام صله رحم

مدیر حوزه علمیه استان لرستان، عید سعید فطر را بهترین زمان برای تقویت صله رحم برشمرد و خواستار توجه ویژه خانواده ها به این سنت نیکوی الهی شد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه عید فطر فرصتی مغتنم برای رفع کدورت ها و کینه ها در جامعه بخصوص در بین اقوام و آشنایان است افزود:انجام سنت حسنه صله رحم روزی را زیاد، عمر را طولانی و سختی ها را از بین می برد.

وی با بیان اینکه با انجام صله رحم علاوه بر حل مشکلات مادی و معنوی اطرافیانمان، آرامش روحی و روانی را نیز برای خود رقم زده ایم، بیان داشت: بجا آوردن صله رحم عامل وفور نعمت پروردگار است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان ابراز داشت: پس از یک ماه روزه داری نفس انسان به انجام فضیلت ها عادت کرده، لذا عید سعید فطر نیز عید بازگشت به فطرت اصیل و اخلاقی انسانی است که در این راستا انجام صله رحم نیز می تواند از بهترین عبادات باشد .

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha