شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حیدرفاروقی

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بیرجند با بیان این که عید سعید فطر،عید خدا پرستی و خداجویی است، گفت:عید فطر، نماد عظمت اسلام به حساب می آید.

مولوی غلام حیدر  فاروقی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با تبریک عید سعید فطر، با بیان این که این عید به معنای به پایان رسیدن ماه رمضان است، اظهار کرد: در این روز خداوند پاداش خود را به بندگانش که در این ماه به دستورات او عمل نموده اند، ارزانی  می  کند.

وی افزود: برای انجام دادن هر کاری پاداشی برای انسان در نظر گرفته می شود و عید فطر نیز یک پاداش برای مسلمانان برای انجام دادن اعمال دینی ماه رمضان و بویژه روزه گرفتن است.

امام جمعه اهل سنت بیرجند تصریح کرد: این عید بزرگ، عید مسلمانان است و کلمه فطر نیز از فطرت و پاکیزگی گرفته شده است؛ انسان بعد از یک ماه روزه گرفتن و عبادت با خداوند باید خودش را پاک و برای گناهان گذشته توبه کند.

مولوی فاروقی با بیان این که عید سعید فطر فرصت بسیار خوبی برای توبه کردن است،خ اطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید که "اگر کسی می خواهد بداند روزه اش در ماه مبارک رمضان مورد قبول خداوند بوده است، از اعمال بعد از ماه رمضان او مشخص می شود"؛ اگر انسان کارهای صالح و خوب انجام دهد و اعمال گناه را کنار بگذارد، روزه اش مورد قبول قرار گرفته است و اگر هم غیر از این مسئله باشد، اعمال ماه مبارک رمضان او مورد قبول خداوند واقع نشده است.

وی از عید فطر، به عنوان بهترین روز مومنان و روز جایزه آنان یاد کرد و گفت:خداوند انسان را از گناهان معاف می کند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر این که در عید سعید فطر، دوستی و همبستگی بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی چندین برابر می شود، افزود: به علت شکرانه عظیم و بزرگداشت عید بزرگ سعید فطر، تمامی مسلمانان جمع می شوند و دو رکعت نماز عید را قرائت می کنند.

مولوی فاروقی افزود: بعضی از عبادت ها و کارهای خیر دسته جمعی تاثیر بسیار خوبی در روح  و روان انسان ها می گذارد و باید با فرهنگ سازی خوب در مساجد و اجرای برنامه های مختلف، نوجوانان و جوانان که در حال حاضر قشر آسیب پذیر جامعه هستند را به سمت اسلام پاک و ناب محمدی سوق داد.

وی با اشاره به این که ماه رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است،اذعان داشت: انسانی که با موفقیت این ماه را بگذراند، معمولا جشن می  گیرد و می بینیم که بعد از ماه مبارک رمضان باید عید بگیریم.

امام جمعه اهل سنت بیرجند در خصوص  اهمیت عید فطر، بیان کرد:عید فطر در حقیقت عید گشودن و بازکردن است یعنی انسان با این یک ماه تلاش  و کوشش، پیروزی خویش را جشن می گیرد؛ پیروزی او در عبودیت و بندگی و تسلیم و سرسپردگی در  پیشگاه معبود است.

مولوی فاروقی با بیان این که مبلغین وعلما در واقع رهبران و ارشاد کنندگان مردم محسوب  می شوند، اظهار داشت: آنان وظایف سنگینی بر دوش داشته و بایستی در  خصوص آشنایی مردم با معارف دینی حساسیت خاصی داشته باشند و خدای نکرده کوتاهی ننمایند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha