جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام بلک- مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ حجت الاسلام بلک گفت: ورود انسان در ماه شوال و عید سعید فطر، آغازی در فصل جدید زندگی‌شان پس از بخشیده شدن است که باید از آن حراست و حفاظت کنند.

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نماز عید فطر را یکی از پرجمعیت‌ترین اجتماعات مسلمانان دانست و اظهارداشت: این نماز قطعاً و مسلماً هم نقشی عبادی داشته و هم سیاسی! عبادی از این نظر که خداوند رحمت و برکات خود را در ماه مبارک رمضان بر بندگان نازل کرده و این نماز تکمیل‌کننده آن است و از نظر سیاسی هم بدین معناست که مسلمانان همیشه و همواره یک در خط و صف بوده و هیچ‌گاه اجازه تفرقه و نفاق بین یکدیگر را نمی‌دهند؛ چراکه رمضان! ماه بندگی همه مسلمانان عالم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این‌که ماه رمضان دو فریضه تکمیلی دارد، گفت: روزهای پایانی ماه رمضان، وقتی‌که انسان می‌خواهد از آن ماه عظیم خارج شود، با همه فضایلی که در این ماه کسب کرده، دو بخش تکمیلی «زکات روزه» و دیگری «نماز عید سعید فطر» از جهت فضیلت و آثار روزه‌داری‌اش دارد.

وی با اشاره به بخشی از خطبه‌های فطریه امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر «کمترین بهره بندگان در آخرین روز از ماه رمضان، بخشیده شدن گناهانشان است»، تصریح کرد: ورود انسان در ماه شوال و عید سعید فطر، آغازی در فصل جدید زندگی‌شان پس از بخشیده شدن است که باید که باید از آن حراست و حفاظت کنند.

حجت الاسلام بلک، عید سعید فطر را آغاز راه خوب بودن دانست و اذعان داشت: انسانی که در ماه رمضان روح خود را با معنویت صیقل داده با اقامه نماز عید و ورود در ماه شوال، سال خود را آغاز کرده و باید تا آنجا که می‌تواند حال خوب ماه رمضان را با خود به همراه بیاورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به دعای امام زین‌العابدین(ع) در انتهای ماه شریف رمضان و ورود به ماه جدید، گفت: به همه جوانان توصیه می‌کنم دعای حضرت را قرائت کرده و آمادگی معنوی خود برای آغاز سال جدید را بیش از پیش افزایش دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha