جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین دبستان دخترانه وابسته به حوزه در اهواز

حوزه/ حجت الاسلام جزایری، از راه‌اندازی نخستین مدرسه دخترانه وابسته به حوزه در اهواز خبرداد و گفت: این مدرسه با هدف ترویج مباحث اسلامی- قرآنی برای دختران نو آموز که نیاز به مهارت‌های زندگی با رویکرد اسلامی دارند، تأسیس و تا مقطع دبیرستان فعالیت می‌کند.

حجت الاسلام سید محمد طاهر جزایری، از فعالان فرهنگی کلان‌شهر اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تأسیس دبستان دخترانه شهدای رضوان از سوی مدرسه علمیه امام خامنه‌ای، اظهارداشت: مدیریت مدرسه علمیه امام خامنه‌ای با هدف ترویج مباحث قرآنی و تربیت نیروهای انقلابی-اسلامی در دو قشر آقایان و بانوان، از چهار سال گذشته اقدام به تأسیس مدارس اسلامی با رویکرد «تربیت دینی» کرده است.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب والدین برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس وابسته به حوزه، گفت: از ابتدای سال ۹۳-۹۴ که مصادف با تأسیس نخستین مدرسه وابسته به حوزه امام خامنه‌ای اهواز بود، برنامه‌ها و روند تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان به گونه صورت گرفت و استمرار پیدا کرد که امروز به دلیل تقاضای زیاد خانواده‌ها برای ثبت‌نام فرزندانشان، مجبور به برگزاری آزمون ورودی هستیم.

*بهره‌گیری از ظرفیت اساتید مطرح حوزه

این فعال فرهنگی، ادامه داد و افزود: امروز که دومین مدرسه وابسته به حوزه امام خامنه‌ای را تحت عنوان «مدرسه دخترانه شهدای رضوان» افتتاح می‌کنیم، بسیاری از متد علمی-تربیتی با بهره‌گیری از ظرفیت بالای اساتید تربیتی حوزه‌های علمیه خوزستان را مدنظر قرار داده و بنا داریم إن شاءالله دخترانی پاک، تحصیل کرده و عفیف تحویل جامعه اسلامی دهیم.

حجت الاسلام جزایری، با بیان اینکه مدرسه اسلامی دخترانه شهدای رضوان، اهداف تربیتی ویژه‌ای را دنبال می‌کند، گفت: از عمده اهداف مدنظر، ترویج مباحث اسلامی- قرآنی برای دختران نو آموز که نیاز به مهارت‌های زندگی با رویکرد اسلامی دارند، می‌باشد.

*تفاوت مدرسه وابسته به حوزه با سایر مدارس

مدیر مدرسه دخترانه شهدای رضوان، با اشاره به تفاوت‌های این مدرسه با سایر مدارس دخترانه، تصریح کرد: همسان بودن «تربیت» و «آموزش» با یکدیگر، تفاوت عمده این مدرسه با سایر مدارس دخترانه دیگر است؛ به‌طوری‌که علاوه بر نخبه پروری، به دنبال آنیم تا نخبه‌هایی را پرورش دهیم که هم از بعد علمی و هم از بعد تربیتی و مهارت‌های زندگی اسلامی هم رشد کرده باشند.

*تربیت متعادل؛ همسان‌سازی و ارتقاء رشد علمی

وی با تأکید بر اینکه، ما به دنبال تربیت متعادل هستیم، گفت: امروزه شاهد یک تربیت کاریکاتوری در بسیاری از مدارس تحصیلی می‌باشیم! یعنی برخی مدارس صرفاً دانش‌آموز را از بعد علمی تقویت کرده و خبری از مسائل تربیتی نیست، برخی دیگر از مدارس نیز صرفاً روی اخلاق و تربیت دانش‌آموز کار می‌کنند! اما تلاش عمده کادر آموزشی و تربیتی مدرسه دخترانه شهدای رضوان، «تربیت متعادل» یعنی ارتقاء دادن همسان علم و اخلاق دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام جزایری، افزود: بعد بسیار مؤثری که بر تربیت دانش‌آموزان مؤثر است، نحوه ارتباط والدین با فرزندانشان است؛ از این رو برنامه جامع گسترده‌ای نیز برای والدین در نظر گرفته‌ایم که طی دوره‌هایی مباحث آموزشی و تربیتی را برای آن‌ها مطرح می‌کنیم تا إن شاءالله والدین به‌عنوان یک بازوی کمکی برای متربیان مدرسه باشد.

*توسعه مدرسه دخترانه شهدای رضوان تا مقطع دبیرستان

وی، با بیان اینکه سطح پذیرش دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه شهدای رضوان، مقاطع پیش‌دبستانی و اول تا سوم ابتدایی است، اظهارداشت: برنامه بلند مدت حوزه علمیه امام خامنه‌ای(ره) استمرار و توسعه این مدرسه تا ورود دانش‌آموزان به دانشگاه یا حوزه علمیه است؛ به همین دلیل إن شاءالله سال آینده، دوره دوم ابتدایی شامل مقاطع چهارم، پنجم و ششم نیز تأسیس خواهد شد.

*گذری بر اهداف کوتاه و بلند مدت مدرسه

مدیر مدرسه دخترانه شهدای رضوان، گذری بر اهداف کوتاه و بلند مدت این مدرسه داشت و بیان کرد: در اهداف کوتاه و بلند مدت مدرسه مشخص شده که در طول سال تحصیلی مثلا برای پایه اول ابتدایی، چه اهداف تربیتی برای دنبال می‌شود و والدین چه برنامه‌ها و روش‌هایی را برای آموزش فرزندانشان در منزل اجرا کنند تا دانش‌آموزان دچار دوگانگی آموخته‌های تربیتی نشوند.

حجت الاسلام جزایری، در پایان اظهارداشت: توجه ویژه‌ای به درس خواندن و مطالعه آزاد، بازی کردن، نحوه ارتباط با والدین، خوابیدن و... در برنامه جامعه علمی-تربیتی مدرسه شده و بدین ترتیب، کادر مدرسه و والدین به راحتی می‌توانند خروجی پایان 6 سال تحصیلی مقطع ابتدایی را مشاهده و بررسی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha