شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تربیت دختران به روش اسلامی و حفظ عفت و حیا در آنان را مهم ترین راه برای مقابله با توطئه فرهنگی دشمن برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز، شب گذشته در مراسم افتتاحیه طرح یاوران ولایت بسیج دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر استان که در اردوگاه الغدیر برگزار شد، نسبت به توطئه دشمنان علیه جوانان بویژه دختران هشدار داد و اظهار داشت: استفاده ابزاری از دختران برای ایجاد تزلزل در بین خانواده ها از جمله بخش های مهم این توطئه هاست.

وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب امروز با ترفندهای مختلف همچون جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی تلاش می کنند جوانان و دختران را تبدیل به ابزار شهوانی کرده و جامعه را به ورطه نابودی بکشانند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، بصیرت و دشمن شناسی را مهم ترین ابزار برای مقابله با ترفند دشمنان دانست و تاکید کرد: اگر دختران خود را به روش اسلامی تربیت کنیم و به حفظ عفت و حیای آنان توجه کنیم، می توانیم مانع رسیدن دشمنان به اهداف شومشان شویم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تاکید بر نقش بانوان در جامعه اسلامی عنوان کرد: زنان این نقش آفرینی را طول تاریخ از خود نشان داده اند که حضرت زهرا(س) و زینب کبری(س) از جمله این زنان الگو هستند.

وی ادامه داد: نقش آفرینی زن به عنوان مادر و همسر در خانه هیچ منافاتی با نقش آفرینی سیاسی و اجتماعی وی در سطح جامعه ندارد، بر این اساس بانوان باید دانش سیاسی و بصیرت خود را ارتقا دهند تا بتوانند با تاثیرگذاری خود در جامعه، نسل جوان را از بسیاری از آسیب ها و معضلات آگاه کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با مهم ارزیابی کردن نقش انس با قرآن در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر قرآن در جان و دل انسان نفوذ کند کسی نمی تواند بر انسان حاکم شود.

همچنین جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ابتدای این مراسم تصریح کرد: طرح یاوران ولایت ویژه فرماندهان واحدهای پیشگام بسیج دانش آموزی ویژه دانش آموزان دختر آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر به مدت پنج روز برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان در کلاس های مختلف آموزشی پیرامون بصیرت افزایی، معنویت و گفتمان انقلاب اسلامی آشنا می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha