جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغات

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از ضرورت راه‌ اندازی سامانه داده‌ های دینی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، عصر یکشنبه در اولین جلسه جمع ‌آوری داده‌ های دینی که با حضور نمایندگانی از سوی دستگاه ‌ها و ارگان‌های مرتبط برگزار شد، ابراز داشت: مساجد و مکان‌ های دینی ما اطلاعات مختلفی دارند که هرکدام  از دستگاه‌ ها آمار مختلفی درباره آن‌ ها ارائه می‌ دهند، براین اساس باید سامانه تحت وب داده ‌های دینی در استان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: باید در این سامانه به‌ روز، مساجد از شناسه ‌های اختصاصی برخوردار باشند و نیز طبقه‌ بندی‌هایی نظیر تفکیک شهرستان ‌ها صورت بگیرد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ هایی که عضو این ستاد و سامانه شوند، می توانند به راحتی آمار خود را در آن وارد و همچنین از اطلاعات موجود در آن به صورت بهینه استفاده کنند.

وی در ادامه بر ضرورت انسجام دستگاه ‌های فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: ما ارگان‌های فرهنگی زیادی داریم ولی موازی‌ کاری و عدم هماهنگی بین آن ‌ها باعث می ‌شود علیرغم تلاش ‌های فراوان، نتایج مطلوب حاصل نشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر هر دستگاه فرهنگی به تخصص خودش بپردازد و امور فرهنگی بین دستگاه‌ ها به صورت تخصصی تقسیم‌ بندی شود، قطعا با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

وی همچنین تصریح کرد: در ۶۸ مسجد استان،  نماز صبح برگزار می‌شود که ۱۳دستگاه به طور مستقیم و ۲۴دستگاه به طور غیرمستقیم در بحث مساجد مرتبط هستند اما آماری که ارائه می شود متفاوت است و در همین راستا باید سامانه ‌ای برای انسجام این داده‌ ها و آمار داشته باشیم.

همچنین حجت الاسلام سید داود روحانی، نماینده امام جمعه تبریز گفت: ما در مراکز دینی تبلیغ کرده‌ایم که نظم ما در بی ‌نظمی ماست اما واقعا اینگونه نیست.

وی با  اشاره به دغدغه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به برقراری نظم افزود: حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌ هاشم به‌ وسیله اینکه سالیان سال در حوزه نظامی به مدیریت مشغول بودند، در استان به برقراری نظم تاکید زیادی دارند.

نماینده امام جمعه تبریز ادامه داد: به آمار و ارقام مساجد هنوز توجه کافی نمی ‌شود درحالی که در این زمینه مسئول زیاد است و یکی از علل بی‌ نظمی همین تکثر مسئولان هر مسجد است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به محوریت تبلیغات اسلامی در ساماندهی مساجد استان تصریح کرد: باید تمام ارگان ‌های مرتبط آمارشان را جمع‌ آوری کرده و ارائه کنند تا بتوان با آمار کارهای درست و مفیدی انجام داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha