جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: سفارش پیامبر اکرم(ص) در ماه مبارک رمضان، اطعام مستمندان و ایتام است، لذا مومنین باید برای این امر حساب ویژه‌ای باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، صبح امروز در جمع دانش پژوهان مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه تدبر و انس بیشتر با قرآن کریم دانست و گفت: ماه مبارک رمضان، بهترین ماه‌ها است و روزهای آن بهترین روزها و شب‌های آن بهترین شب‌ها و لحظه‌های آن جزء بهترین لحظه هاست و ماهی است که باید بیشتر در کتاب آسمانی (قرآن) تدبر و اندیشه نماییم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری افزود: در ماه رمضان زمینه انس با قرآن بیشتر فراهم است و باید این انس دائمی باشد تا زمینه عمل به دستورات الهی فراهم شده و زندگی انسان با قرآن نورانی شود. دعا و مناجات با خداوند به ویژه دعاهای امامان معصوم(ص) از دیگر برنامه‌هایی است که با توجه به آنها می‌توانیم با خدای تبارک و تعالی انس بگیریم.

امام جمعه شهرستان تاکستان تصریح کرد: برنامه دیگری که در این ماه  باید مدنظر قرار گیرد توجه به روابط اجتماعی و صله‌رحم است، این که با دیگران مهربان باشیم و با مردم انس بگیریم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سفارش پیامبر اکرم(ص) در این ماه مبارک اطعام مستمندان و ایتام است، لذا مومنین باید برای این امر  حساب ویژه‌ای باز کنند.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: با عمل به واجبات الهی و ترک محرمات می‌توان اشتیاق بندگی را در این ماه و در تمام ماه ها در خود پرورش دهیم.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی استثنایی برای هر مومنی است تا بهره کافی را از ایام زندگی خود ببرد. در قرآن کریم اشاره شده که لیلة القدر در ماه رمضان قرار گرفته و این شب برتر از هزار ماه است و همین امر دلالت بر برتری ماه مبارک رمضان بر ماه‌های دیگر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان یادآور شد: کسی که در ماه رمضان و در شب‌های قدر بخشیده نشود، دیگری فرصتی برای غفران پیدا نخواهد کرد و باید منتظر فرصت رمضان بعدی باشد..

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha