چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید محمدرضا علم الهدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر انس با قرآن، فرصت اعتکاف را یکی از بهترین زمان ها برای ارتباط و درک حضرت بقیه الله(عج) دانست و گفت: بزرگان دین از طریق انس با قرآن و امام زمان(عج) به جایی رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا علم الهدی در برنامه اعتکاف طلاب برادر با تاکید بر اینکه باید کاری کرد که دلها تجلی پیدا کند، فرصت اعتکاف را یکی از بهترین زمان ها برای ارتباط و درک حضرت بقیه الله(عج) دانست و گفت: برای برقراری ارتباط و درک آن حضرت باید خالص شد و با آن حضرت انس گرفت.

 استاد حوزه علمیه قم به اهمیت کسب معنویت از قرآن پرداخت و در توضیح آیه «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ(اسرا/۹)»، ابراز کرد: این کتاب الهی تا روز قیامت برای همه مردم اقوم است که در این میان طلاب علوم دینی مصداق آن  هستند و همگان برای رسیدن به معنویت از مسیر آنان بهره ببرند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه تقوا و رعایت حلال در کنار توجه به قرآن و انس با این کتاب الهی، اظهار کرد: باید مراقب بود که در دوران تحصیل از قرآن غفلت نکنیم، بلکه بشناسیم، بیاموزیم، عمل کنیم و آموزه های آن را به دیگران انتقال دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه واژه «طلبه» در واقع مبالغه ای ادبیاتی است و بر همین اساس طلبه علوم دینی باید بار علمی اش را افزایش دهد تا به معنای این واژه برسد، درباره مرحوم آیت الله تبریزی، استاد برجسته حوزه علمیه مشهد گفت: تاثیرگذاری و به اصطلاح تاثیر نفس ایشان در میان مردم و رسیدن به مرحله والایی از معنویت به علت انس با قرآن می باشد.

این استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: مرحوم آیت الله تبریزی(ره) برای نخستین بار بیمه طلاب را راه اندازی و از جمله کسانی بود که با رژیم طاغوت پهلوی مبارزه کرد و بر آن رژیم تازیانه زد.

وی در  پایان به خاطره ای از بهلول اشاره و ابراز کرد: این روحانی مبارز به من گفت که چهار سال دیگر صدام را می برند و راه کربلا، مانند تهران به قم باز می شود. البته تا وقتی این اتفاق نیفتاد من سخن او را به کسی نگفتم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha