پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی

رئیس موسسه مسجد با بيان اين که معتکف احترام خاصی دارد، بهترين امر در اعتکاف را يافتن رفيقان خدايی دانست و گفت: از آنجا که مسجد خانه خداست، علاوه بر اهميت تفکر، بهترين کار در اين فرصت پيش آمده، خواندن نماز، زيارت اوليا خدا و رسولش و مومنان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی، ظهر امروز در جمع طلاب معتكف حوزه علميه خراسان، در مسجد گوهرشاد با اشاره به آيه «إِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّي نَذَرْتُ لَكَ مَا فِي بَطْنِي مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّي إِنَّكَ أَنْتَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ/ (به ياد آوريد) هنگامي را كه همسر عمران گفت: خداوندا! آنچه را در رحم دارم، براي تو نذر كردم، كه محرر (و آزاد، براي خدمت خانه تو) باشد. از من بپذير، كه تو شنوا و دانايي! (آل عمران/ 35)»، گفت: اين واژه برای روحانيت استفاده می شود و يکی از مصاديق بارز برای طلاب همين «محرريت» است.

وی با بيان اينکه روحانيت در برخی از اديان  مجاز به  ازدواج  و امثال برخي امور دنيايي نيستند و از آن  محروم می باشند، توضيح داد: «محرر» کسی است که از قيد و بند دنيا آزاد می باشد و حالی معنوی دارد.

رئیس موسسه مسجد در ادامه با اشاره به اينکه تعمير مسجد، نگارش قرآن و... از جمله کارهايی است که در فرصت اعتکاف می توان انجام داد، اظهار کرد: برخی از فعاليت ها مربوط به اعتکاف نيست و بر خلاف کارهايي که در زمان حج، محدود می باشد، برای معتکف محدوديت بيشتری دارد.

وی با بيان اين که معتکف احترام  خاصی دارد، بهترين امر در اعتکاف را يافتن رفيقان خدايی دانست و اظهار کرد: از آنجا که مسجد خانه خداست، علاوه بر اهميت تفکر، بهترين کار در اين فرصت پيش آمده، خواندن نماز، زيارت اوليا خدا و رسولش و مومنان می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha