جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش طلایه داران هدایت در مشهد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان، عرصه تبلیغ را بسیار با اهمیت و نیازمند تحول خواند و گفت: حرکت تبلیغی که همان «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ» است، وجه اشتراک همه حوزویان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، صبح امروز در همایش طلایه داران هدایت، در تالار قدس حرم مطهر رضوی با اشاره به نبود محدودیت در پذیرش سربازی امام زمان(عج) در حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد:  با توجه به این امر، پیش بینی می شود که آمار طلاب در این حوزه به 40 هزار نفر برسد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه به عرصه تبلیغ و اهمیت آن پرداخت و گفت: حرکت تبلیغی وجه اشتراک همه حوزویان است که البته باید ماهیت شناسی شود که همان «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ» است.

وی درباره تحول در عرصه تبلیغ، ابراز کرد: مشارکت ها و حمایت های شورای عالی و حوزویان خراسان با همه وجود و تمام قامت دیده می شود، اما در عین حال برای ایجاد تحول باید حضور همگانی داشت.

اگر حوزه به روز نشود، از روند رو به رشد جامعه عقب می ماند

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهیمت تحول در حوزه و نیازسنجی تبلیغی، ابراز کرد: این مسئله انتظار رهبر معظم انقلاب است و عاملی برای پاسخگویی و ایفای نقش حوزه های علمیه می باشد، لذا اگر این امر محقق نشود، حوزه علمیه از روند رو به رشد جامعه عقب خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر لزوم عملکرد هماهنگ و تشکیلاتی در فعالیت های حوزویان و جزیره ای عمل نکردن ، خاطر نشان کرد: حرکت تبلیغی ماه رمضان نیز باید به صورتی کارآمد شکل بگیرد، زیرا این ماه فرصت خوبی برای تبیین معارف دینی و بصیرت افزایی است.

ضرورت تربیت طلاب مبلغ

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان با اشاره به اهمیت سوق دادن طلاب به سوی تبلیغ از ابتدای دوران طلبگی، تصریح کرد: باید نسبت به مخاطبان شناسی و نیازسنجی جامعه و پاسخ به مردم اهتمام ورزید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha