پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دفاع رساله سطح ۴

حوزه / چهارمین رساله سطح ۴ حوزه علمیه خراسان با عنوان «روش‌شناسی استنباط فقهی در سه محور مسئله‌شناسی، روش دلیل‌یابی و روش قرینه‌یابی»، دفاع شد و امتیاز کامل را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، جلسه دفاعیه چهارمین رساله سطح چهار حوزه علمیه خراسان، با عنوان «روش‌شناسی استنباط فقهی در سه محور مسئله شناسی، روش دلیل‌یابی و روش قرینه‌یابی»، در مرکز مدیریت این حوزه برگزار و حائز امتیاز کامل شد.

در این جلسه، حجت الاسلام ملکی، استاد داور رساله سطح 4 حوزه علمیه خراسان، با توجه به سنتی و پویا بودن علم فقه، گفت: اجتهاد، کشف پیاده سازی دین نیست بلکه کشف نظرات است.

استاد داور این جلسه ضمن مقایسه جایگاه تحصیل و مدرک حوزه علمیه با دانشگاه، افزود: مدرک‌های موجود در حوزه علمیه می بایست به اندازه در حد و اندازه تلاش و بار علمی برخی رساله‌های سطح4 باشد.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به تدوین این رساله، ابرازداشت: واژه‌سازی جدید مبتنی بر علوم انسانی در این نوشتار دیده می‌شود که یکی از امتیازات آن است.

گفتنی است، جلسه دفاعیه رساله سطح 4 حوزه علمیه خراسان، با موضوع «روش‌شناسی استنباط فقهی در سه محور مسئله‌شناسی، روش دلیل‌یابی و روش قرینه‌یابی»، با داوری حجج‌اسلام محسن ملکی و رضا حق‌پناه، پنجشنبه 21 اردیبهشت در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار و حائز امتیاز کامل شد.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام واسطی در تدوین این رساله از راهنمایی استاد علی‌اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مشاوره حجت‌الاسلام والمسلمین حمید درایتی، استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان بهره برده‌ است.

انتهای خبر/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha