جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 415610
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
حجت الاسلام افشین فر

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: شهرستان اسفراین با ۲۱۴ مسجد دارای بیش‌ترین تعداد مساجد در سطح استان است.

حجت‌الاسلام سيد محمد افشين فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: شهرستان اسفراین با 214 باب مسجد دارای بیش‌ترین تعداد مساجد در سطح استان است.

وی افزود: پس از اسفراین، شهرستان‌های بجنورد با 209 باب مسجد و شیروان با 205 باب مسجد در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام افشین فر با بیان اینکه شهرستان‌های گرمه و جاجرم نیز کمترین شمار مساجد استان خراسان شمالی را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: شهرستان راز و جرگلان نیز پس ‌از این شهرستان‌ها دارای کمترین تعداد مساجد در خراسان شمالی است.

وی همچنین با اشاره به وجود 135 باب مسجد اهل سنت در خراسان شمالی، اظهار داشت: این مساجد در سطح سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان واقع شده‌اند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: از تعداد 135 باب مسجد اهل سنت استان پنج باب مسجد شهری در بجنورد، 76 باب مسجد روستایی در شهرستان راز و جرگلان و 53 باب مسجد روستایی اهل سنت نیز در شهرستان مانه و سملقان قرار دارند.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی اجتماعی و مذهبی موردتوجه مردم قرار گرفتند، گفت: كتاب خدا برای مسجد فضیلتی بس بلند و مقامی بس ارجمند قائل است كه توجه به عمق آن آیات، انسان را به معنویت و روحانیت و ارزش مسجد آگاه می‌کند.

حجت‌الاسلام افشین فر با اشاره به اهمیت ساخت مساجد در دین اسلام، خاطرنشان کرد: ساختن مسجد، از مستحبات مؤکد است و در روایات بسیاری به تأسیس و آبادانی مسجد توصیه شده و آبادگران مساجد را به پاداشی بزرگ مژده داده اند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha