پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام اسفندیاری

حوزه / مسئول حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان از ایجاد آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز آموزشی و رفاهی برای پذیرفته‌شدگان سال تحصیلی ۹۷ - ۹۶ بدون محدودیت و فقط با دارا بودن شرایط و ملاک لازم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام محمد اسفندیاری در بازدید از برگزاری کارگاه آموزشی مصاحبه 96 ویژه خواهران در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) گفت: هر مقدار طلبه پذیرفته شوند وظیفه ما به عنوان حوزه علمیه، آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز آموزشی و رفاهی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برای نخستین بار امسال محدودیتی برای پذیرش نداریم و ملاک و شرایط لازم مورد نظر است، خطاب به مصاحبه‌گران گفت: با سخت گیری مانع تحصیل و جذب افراد در حوزه علمیه نشوید.

حجت‌الاسلام اسفندیاری تاکیدکرد: هر کسی که می‌تواند در مسیر طلبگی موفق شود را پذیرش کنید و با نهایت آرامش و دور از افراطی‌گری وی را در مسیر علم آموزی و رسیدن به حقایق قرار دهید.

مسئول حوزه  مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به پذیرش پایه نهم تحصیلی در بخش خواهران اظهارکرد: با اعتدال و میانه‌روی با این گروه برخورد کنید تا زمینه جذب و ادامه تحصیل در حوزه افزایش یابد.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با تاکید بر اینکه در مصاحبه‌ها تفتیش عقاید نداریم، خاطرنشان‌کرد: با انجام مصاحبه فقط به دنبال گزینش پذیرشی برای آموزش و تحصیل افراد در حوزه علمیه هستیم و تربیت فرد در مراحل بعد و در دوره طلبگی باید اتفاق بیافتد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان ابرازداشت: ارزشیابی باید کیفی باشد و مدیران مدارس علمیه به عنوان معتمدان حوزه علمیه برای پذیرش طلبه هیچ محدودیتی ندارند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه هدف از طلبگی راه انبیا و اولیا و هدایت جامعه به سوی الگو می‌باشد، گفت: اولین کار به عنوان یک طلبه باید خود را از مرز تقلید به نگاه غیر برهانیم و به نگاه تحقیق برسانیم.

مسئول حوزه  مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به سخنی از شهید مطهری «رفتار زاییده افکار است»، خاطرنشان‌کرد: اگر جهان‌بینی، نگاه کلی انسان شود رفتار نیز مشخص خواهد شد و پس از آنکه فرد با نگاه جهان شمول رشد یافت و حقیقت برای وی روشن شد باید برای خدمت و هدایت مردم تلاش کند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری در پایان با توجه به راه‌کارهای تحولی و شرط معدل در پذیرش حوزه علمیه خراسان یادآورشد: افرادی ‌که در زمان مقرر موفق به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نشدند می‌توانند با حضور در مصاحبه و کسب معدل 14 از دوره تثبیت، به عنوان طلبه رسمی در حوزه علمیه خراسان مشغول به تحصیل شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha