جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
افراد بی‌سواد تنها با نگاه کردن به قرآن، قادر به تلاوت آن می‌شوند

حوزه/ یک استاد دانشگاه پاکستانی معتقد است معجزه قرآن سبب می‌شود افراد بی‌سواد تنها با نگاه کردن به آیات قرآن، تلاوت آن را خواهند آموخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از nation، یک استاد دانشگاه در لاهور پاکستان بر این باور است که معجزه قرآن به افراد بی سواد کمک می‌کند که تنها روزانه با نگاه کردن به آیات قرآن و حرکت انگشت اشاره بر زیر تک تک آیه‌ها، به تدریج قرآن خواندن را بیآموزند.

پروفسور خالد محمود هاشمی که معاون بازرگانی سابق یه دانشکده محلی بوده و اکنون مدیر یک مرکز دارالقرآن در لاهور می‌باشد بر این باور است که بی‌سوادان می‌توانند از معجزه قرآن در تلاوت بهره‌مند شوند. وی در مرکز قرآنی خود به افراد بی‌سواد در یادگیری قرآن کمک می‌کند.

هاشمی می‌گوید: هر کس که به یادگیری قرآن مشتاق است، باید هر روز خود را با وضو گرفتن آغاز کرده و یکی از صفحات کتاب قرآن را باز کند. سپس انگشت اشاره خود را زیر خطوط و آیات گرفته و همانند کسی که قرآن را تلاوت می‌کند، تنها به آیات نگاه کرده و انگشت خود را به پیش ببرد. اگر او هر روز این تمرین را تکرار کند، پس از مدتی به طور خودبه خود خواندن کتاب الهی را آغاز خواهد کرد و این معجزه قرآن است.

هاشمی می‌افزاید: تماشای خانه کعبه، قرآن کریم و همچنین چهره پدر از اعمال پربرکت و مقدس محسوب می‌شوند هر کس زمان بیشتری صرف این تمرین‌ها کند، زندگی پر رونق و پربرکت‌تری در پیش خواهد داشت.

به گفته این استاد دانشگاه، روزانه 40-50 نفر از مرکز او بازدید به عمل آورده و برای یادگیری قرآن از کمک او بهره مند می‌شوند.

هاشمی که خودش هر روز تمام 30 جزء قرآن مجید را می‌خواند و بیش از 10 سال این تمرین را ادامه داده معتقد است زمانی که کسی شروع به قرآن خواندن کند در نهایت معنای آن را نیز درک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha