جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 یادواره شهدا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد گفت: شهدا حقیقتاً در دوران ظلمات، نور خدا بودند که درخشیدند و فضا و دل‌ها را روشن کردند و راه را به خیلی‌ها نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نجفی زاده، ظهر امروز در یادواره شهدای موتلفه اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد اظهار داشت: شهدا با اعتقادات محکم، آگاهی سیاسی و اجتماعی در دوران خفقان، به مقابله با دشمنان و استکبار جهانی برخاستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در حق چهار شهید موتلفه اسلامی فرمودند: «این‌ها ستارگان و برجستگانی بودند که در راه خدا رفتند، این شهدای چهارگانه حقیقتاً در دوران ظلمات، نور خدا بودند».

استاد حوزه علمیه بجنورد با اشاره به این که شهدای موتلفه اسلامی در حقیقت نخستین مبارزان با استبداد داخلی و استکبار خارجی در ایران بودند، افزود:  این شهیدان راه ولایت در مبارزات خود علیه رژیم منحوس پهلوی کوتاه نیامدند و با وجود کمی سن و سال، کارهای بزرگی در راه مبارزه با رژیم طاغوت رقم زدند

وی با اشاره به اینکه آنان باوجودآنکه در زمان حضور حسنعلی منصور در محدوده یک تعاونی و مسجدی می‌توانستند وی را ترور کنند گفت: بااین‌وجود این شهدای والامقام موتلفه اسلامی به‌واسطه نگاه داشته شدن حرمت مسجد و عدم شائبه در مورد مخالفت مبارزان با تعاونی، اجرای این برنامه خود را به محل دیگری موکول کردند  وسرانجام نخست‌وزیر رژیم در مقابل مجلس شورای ملی آن زمان و در شرایطی که قصد ارائه طرح نفتی در راستای کاپیتولاسیون را داشت، به دست یکی از مبارزان ترور شد.

حجت الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه انقلابیون با این اقدام خود توانستند فضای خفقانی که علیه مبارزان ایجاد شده بود را بشکنند، اظهار داشت: این اقدام آنان تأثیر زیادی در آغاز مبارزات و به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی در سال‌های بعد داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد تصریح کرد: همه ما باید راه این شهدا را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ادامه دهیم و با بصیرت افزایی در برابر زورگویان عالم ایستادگی کنیم. 

وی بابیان اینکه باید ابعاد مختلف زندگی این شهیدان بیشتر به مردم به‌خصوص جوانان معرفی شود، خاطرنشان کرد: شهدای حزب موتلفه در بیدادگاه طاغوت شجاعانه نهی از منکر کردند و به سبب عقیده الهی، خود را در مقابله گلوله‌های طاغوت قرار دادند و ذره‌ای از ایمان خود دست نکشیدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha