جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، میدان دادن به جوانان انقلابی دارای روحیه جهادی را راه حل مشکلات کشور دانست و گفت: اردوهای جهادی بستری برای ایجاد روحیه جهادی و مشارکتی در طلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع طلاب خواهر اعزامی به اردوی جهادی با عنوان «سفیران رمضان»، در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد اظهار داشت: اردوهای جهادی باعث ایجاد روحیه جهادی و مشارکتی در طلاب می‌شود که این خیلی ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبري می‌فرمایند: اگر قرار است سيستم كشور درست شود بايد جوانان با روحيه جهادي، انقلابی و مشاركتي وارد میدان شوند، افزود: در این راستا بهترين بستري كه می‌تواند اين روحيه در آن شكل بگيرد، اردوي جهادي است.

دبیر شورای حوزه علمیه استان خراسان شمالی با بیان اینکه امروز ولي امر مسلمين امر کرده‌اند كه اردوي جهادي انجام شود، گفت: امیرالمؤمنین (ع) نیز می‌فرمایند: «ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتحه الله لخاصه اوليائه؛ جهاد دري از درهای بهشت است كه خدا براي بندگان خاصش اين در را باز كرده است».

وی با اشاره فوايد اردوي جهادي در كلام مقام معظم رهبري اظهار داشت: رهبری می‌فرمایند: شما با كردار خود مردم را به اسلام و دين دعوت می‌کنید؛ شما اگر درس قرآن هم در آن محلی که حضور یافتید، ندهيد، خودِ حضور يك جوان مؤمن، متدين و متشرع در يك مجموعه‌ روستایى، در بين جوانان و مردم، مظهر مجسم آيه‌ قرآن است و آن‌ها را به دين، انقلاب و معنويت سوق می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر انجام برنامه‌ریزی در مورد محتوا بخشي به اردوي جهادي و یادداشت‌برداری از برنامه‌ها و کارهایی كه انجام می‌شود، افزود: با انجام این برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات افرادی که پس‌ از این گروه جهادی به محل اعزام می‌شوند، با توجه به نیازسنجی‌های انجام‌شده، می‌توانند بهتر كار كنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی که در روستا ساکن هستند، ممکن است نتوانند مسائل شرعی خود را از شخصی از آشنا یا فامیل بپرسند، اما اگر كسي از بيرون بيايد دیگر مسئله خجالت و شرم مطرح نیست و می‌پرسند مخصوصاً اگر آن شخص طلبه باشد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری تأکید کرد: بهتر است برنامه‌های تبلیغی و دینی برای کودکان آن مناطق هم برگزار کنیم و برای برقراری ارتباط مستمر با افراد ساکن در آن محل شماره تماسی به آن‌ها بدهيم تا اگر خواستند مسائل و مشکلات خود را از این طریق نیز بپرسند و در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه نباید انجام کارهاي كوچك را فراموش كنيم، گفت: شايد يك كاري در نظر ما كوچك به نظر بيايد ولي براي كساني كه دچار زلزله شده‌اند و یا احتیاج به برطرف شدن مسائل و مشکلات خود دارند، كار بزرگي باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه انتظار ما از طلبه خواهر حاضر در این اردوی جهادی، كار فرهنگي تبليغي است، اظهار داشت: جهاد يعني بذل الوسع آنچه در توان ما است براي مردم انجام بدهيم و بايد سعی نیازسنجی‌مان دقيق باشد تا در دفعات بعدي كه به آن مکان‌ها می‌رویم، بدانيم چه كاری انجام دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha