جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسابقه ملی هنری برای مبارزه با اسلام‌هراسی در اتاوا برگزار می‌شود

حوزه/مسجد شهر اتاوا درکانادا روز جمعه از برگزاری مسابقه ملی هنری به هدف مبارزه با اسلام هراسی با عنوان «مبارزه با نفرت، پیشبرد مشارکت» خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ottawasun، مسابقه ملی هنری مبارزه با اسلام هراسی در شهر اتاوا در کانادا برگزار می‌شود. جمعه صبح اعضای مسجد اتاوا، پروژه جدید هنری به منظور مبارزه با اسلام‌هراسی را اعلام کردند. این پروژه یک مسابقه ملی هنری با عنوان « مبارزه با نفرت، پیشبرد مشارکت» می‌باشد و در آن شرکت کنندگان رده‌های سنی 16 تا 30 سال می‌توانند طرح‌های پیشنهادی و کارهاری هنری ویدئویی دیجیتال‌شان را به هدف مقابله با اسلام‌هراسی به اشتراک بگذارند. در این رقابت‌ها هیات داورانی از بنیاد میشله جین، پیشنهادات ارائه شده را در زمینه‌های مختلفی چون انیمیشن، گفتاری و هنرهای تجسمی مورد داوری قرار داده و در پایان جوایزی به 10 برنده نخست این مسابقات ارائه خواهد شد. هزینه‌های مورد نیاز برای ایجاد هنر و محل‌هایی برای نمایش کارهای هنری در اتاوا و تورنتوی کانادا نیز برای برندگان این مسابقه تامین خواهد شد.
دوس آنجوس، یک تازه مسلمان شرکت کننده در این مسابقه می‌گوید: یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که ما مسلمانان در غرب با آن‌ها روبرو هستیم ایجاد رابطه با مردمی است که تصور می‌کنند مسلمانان انسان نیستند. به همین جهت این مسئله برای ما بسیار بااهمیت شده و ما شیوه‌ها و روش‌های ابتکاری متعددی برای برقراری رابطه با این مردم به کار می‌گیریم.
در این کنفراس خبری محمد شاهین، مدیر اجرایی موسسه سیلک رود، یکی از سازمان‌های شریک در این پروژه با تاکید براهمیت ایجاد رابطه مسجد با مردم از جمله کلیسا گفت: مسجدی که اکنون در آن ایستاده‌ایم، مسجدی است که مردم آن را ساخته‌اند. هر چند در گذشته حوادثی علیه مسلمانان رخ داده‌اند اما ما امیدواریم جامعه اسلامی بتواند برای برخورد با جو منفی که آن‌هارا احاطه کرده با هم متحد شود.
وی افزود: ما امیدواریم که جوانان تنها به فکر برخورد با این طرز فکر متعصبانه نبوده بلکه به تغییر دادن آن بیاندیشند.

این پروژه درحالی برگزار می‌شود که آمارهای منتشر شده خبر از افزایش روز افزون اسلام‌هراسی در آمریکا می‌دهند. طبق آخرین آمار منتشر شده توسط اداره آمار کانادا جرایم نفرت محور در این کشور در سال 2015 افزایش 5 درصدی داشته‌اند و حملات علیه مسلمانان بخش زیادی از آن را تشکیل می‌دهند. طبق آماری که این اداره هفته گذشته منتشر نمود، در سال 2015 پلیس کانادا 1362 حادثه جنایی با انگیزه نفرت را گزارش داده که این میزان نسبت به سال گذشته 67 مورد افزایش نشان می‌دهد. در این میان 48% حوادث به دلیل تعصب قومیتی و نژادی و 35 درصد آن‌ها به دلیل تعصب دینی و 11% به دلیل تعصب جنسیتی رخ داده‌اند. 
مسجد اتاوا نیز با جرایم نفرت‌محور ناآشنا نیست. در ماه آوریل امسال مردی شبانه به این مسجد و مرکز درمانی اسلامی مجاور آن حمله کرده و شیشه‌های آن را به آجر شکست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha