جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
باسم الانصاری

روحانی مجاهد عراقی گفت: نابود کردن و منفجر کردن آثار باستانی قدیمی مثل مسجد النوری مصداق بربریت جدید و وحشی گری داعشی ها است که قلب بشریت را داغدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همزمان با نزدیک شدن ارتش و نیروهای حشد الشعبی به پیروزی نهایی و نابودی نیروهای تکفیری صهیونیستی داعش، آنها دست به اعمال ناجوانمردانه ای می زند که حاکی از نفس زدن های آخر داعش در عراق است.

حجت الاسلام باسم الانصاری روحانی مجاهد حشد الشعبی در روزهای پایانی کار داعش در عراق در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: بعد از جنگ ویرانگر در شهر موصل از 8 ماه پیش با پیگیری نیروهای ارتش و حشد الشعبی آنها به سمت آزادی مابقی مناطق موصل پیش رفتند و تعقیب دشمنان را از جایی به جای دیگر و از خانه ای به خانه دیگر علی رغم همه موانع و تاخیرهایی که  داعشی ها به کار گرفتند در دستور کار دارند.

مین گذاری و استفاده از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی

شیخ الانصاری با اشاره به برخی از کارشکنی ها و اعمال ناجوانمردانه داعشی ها در موصل گفت: منفجر کردن اماکن مختلف و کاشتن مین در مسیرها و ارسال انتحاری ها و موادهای منفجره در مقابل نیروهای حشد الشعبی و قرار دادن کودکان و زنان به عنوان سپرهای انسانی و غیر از این ها از جمله اعمال ناجوانمردانه تروریست هاست اما این موانع، پیشروی های نیروهای عراقی و تعقیب دشمنان و نابود کردن آنها را متوقف نکرده است.

وی ادامه داد:  و با وجود همه پیشرفت ها، داعشی ها مرتکب جرائم نفرت انگیری می شوند که عرق شرم را بر پیشانی انسانیت و اسلام می نشاند.

روحانی مجاهد عراقی تصریح کرد: در روزهای اخیر بعد از آنکه نیروهای عراقی به پیروزی و آزادی منطقه موصل قدیم از دست داعشی ها نزدیک شدند، دشمن داعشی مرتکب جرم و گناه دیگری شده که به جرائم گذشته شان اضافه کرد و این اقدام وجدان و قلب بشریت را در جهان داغدار کرده است .

 

مسجد تاریخی النوری

منفجر کردن آثار باستانی مصداقی از بربریت جدید و وحشی گری داعش است

حجت الاسلام باسم الانصاری افزود: این جرم، نابود کردن و منفجر کردن آثار باستانی قدیمی است که قدمتشان به نه قرن پیش می رسد که از جمله آن مسجد النوری بزرگ با مناره های بر آمده و برافراشته است که در زمان دولت زنکی ها در زمان امیر نورالدین محمود زنکی در سال 1173م احداث شده بود و مسجد به همین نام، نام گذاری شده بود و مسجد صمد بیش از 844 سال قدمت دارد و از جنگ مغول نجات پیدا کرد اما از بربری های امروز و وحشی ها و بربر های جدید که داعشی ها هستند نجات پیدا نکرد.

 داعش ثابت کرد جنایت هایش از سوی دشمنان اسلام و انسانیت حمایت می شود

وی با اشاره به حامیان غربی و عربی داعشی ها گفت: داعش امروز ثابت کرد که موسس و حامیان  مالی آنها از سوی دشمنان اسلام و انسانیت هستند و رفتار و جنایت هایشان دلیل شکستشان و نابودی و زوال آنها است و چنانچه در شعارهایشان سر می دادند، باقی نماندند.

رزمنده حشد الشعبی در پایان گفت: و همانطور که خداوند و عده داده است "وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون" و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha