جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قدس

حوزه/ اگر مسلمانان می خواهند از دست سلطه ظلمان آزاد شوند، باید به امام خمینی و انقلاب مبارک وی اقتدا کنند و به حمایت مالی و سیاسی و رسانه ای از محور مقاومت بپردازند و جمهوری اسلامی ایران را در میدان تنها نگذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، فلسطین سرزمینی است که روز جهانی قدس بر محور آن می چرخد و روز جهانی قدس نیز روزی است که امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به این نام تعیین کرد.

همزمان با فرا رسیدن این روز شخصیت ها رسانه ای و دانشگاهی عراقی در گفتگو با پایگاه العهد لبنان، نظرات خود را درباره آثار و برکات اعلام روز جهانی قدس بیان کردند.

روز جهانی قدس روز پیوند سیاست و دین است

صلاح الارکوازی پژوهشگر دانشگاهی در این زمینه گفت: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامید و بدین ترتیب یک بعد دینی و استراتژیک به این روز بخشید، زیرا مسلمانان با تمام اختلافاتی که دارند تا روز قیامت ماه رمضان را روزه می گیرند و آن را مقدس می دانند و امام خمینی با این اقدام خود سیاست را با معنویت گره زد و فلسطین را در راس اولویت های حکومت اسلامی خود و تمام جنبش های آزادی خواه قرار داد گویی می خوایت این پیام را به جهان عرب و اسلام برساند که روزی فرا خواهد رسید که عرب ها فلسطین را می فروشند و امروز شاهد هستیم که وزیر امور خارجه عربستان دو جنبش فلسطینی جهاد و حماس را تروریست می نامد و این اقدام آنها بدان معنا است که فلسطین فقط محصور به رسانه ها شده و از سوی دیگر می بینیم برخی کشورهای عربی ایران را دشمن اصلی خود قرار داده و با اسرائیل دوستی می کنند و به جای شعار مرگ بر اسرائیل شعار مرگ بر شیعه و مرگ بر ایران سر می دهند!

روز قدس روز ملت های مسلمان مظلوم است

قاسم العجرش کارشناس رسانه ای نیز بر این باور است که بسیاری از نخبگان فکری و سیاسی رسانه ای بر این باورند که انتخاب آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی اقدامی بسیجی و جهادی برای نجات قدس و وسیله ای برای یادآوری مظلومیت این شهر مقدس اسلامی است که توسط صهیونیست ها اشغال شده است تا این شهر و این مساله همواره در اذهان مسلمانان زنده بماند.

وی افزود: امام علاوه بر این هدف که به آن اشاره شد روز جهانی قدس اهداف و نتایج فرعی متعدد دیگری را نیز با خود به همراه دارد که یکی از آنها به عنوان نمونه این است که امسال در این روز به مظلومیت ملت بحرین نیز اشاره شد؛ چراکه بحرین نیز یکی از قدس های امت اسلام است که گرفتار ظلم و ستم و خشونت و طغیان آ ل خلیفه شده و مسلمانان این کشور همه روزه از ظلم و ستم این خاندان در رنج و عذابند.

العجرش ادامه داد: سوریه نیز قدس دیگری از امت اسلام است که نیازمند یاری مسلمانان است؛ چراکه دو روستای فوعه و کفریا همچنان در خون شناروند و مورد محاصره تروریست های تکفیری قرار دارند و بیش از 40 هزار نفر از شیعیان و پیروان اهل بیت در این دو روستا از گرسنگی و قحطی رنح می برند و در معرض نسل کشی قرار دارند و این جنایتها در مقابل دیدگاه جهان صورت می گیرد و امت اسلام نیز دست روی دست گذاشته اند تا شاهد کشتار وحشیانه مردم این دو روستا باشند.

وی افزود: در یمن نیز ائتلاف جنایتکار عربستان وهابی همچنان بمب های بی شمار خود را بر سر مردم مسلمان و مظلوم این کشور فرو می ریزد و تنها گناه مردم یمن این است که می خواهند زنده بمانند و عزت و کرامت داشته باشند و اینکه به امامت امام علی(ع) ایمان دارند.

روز قدس، اتفاق جهانی است

عبدالکریم الجیزانی عضو اتحادیه ادبا و نویسندگان عراق و شاعر و نویسنده عراقی در این رابطه گفت: همچنان آخرین جمعه ماه رمضان بنا به دعوت امام خمینی روز جهانی قدس و اتفاقی جهانی است که تمام توجه ها را به سوی خود جلب می کند و باعث می شود این مساله شور تازه ای بیابد و آزادگان و انقلابیون جهان به حمایت از فلسطین بشتابند.

وی افزود: روز جهانی قدس، یک جنبش اجتماعی مردمی است که همچنان رژیم اشغالگر قدس را می لرزاند.

روز جهانی قدس روز هشدار به استکبار جهانی است

کاظم العطوانی سردبیر خبرگزاری فرات نیوز نیز در این رابطه گفت: روز جهانی قدس روز هشدار به استکبار جهانی است و این پیام را برای آنها دارد که هنوز کسانی هستند که از قدس دفاع کنند و جان خود را فدای مقدسات مسلمانان کنند.

وی افزود: استمرار بزرگداشت این روز امری ضروری است تا زمانی که قدس شریف از چنگال صهیونیست ها آزاد شود و تا آن زمان تمام مسلمانان و عرب ها باید به قدس و روز جهانی قدس اهتمام داشته باشند و این روز زمانی باشد که تخت طاغوتیان به لرزه در می آید.

روز قدس، روز احیاء اسلام است

هناء باقر الهاشمی استاد اندیشه سیاسی اسلام نیز گفت: روز جهانی قدس، بعد معنوی وسیعی را با خود به همراه دارد که این بعد معنوی 38 سال است که میوه می دهد و یک اتفاق بزرگ جهانی است که موجب شده مساله فلسطین در افکار عمومی جهان زنده بماند و توجه ها به آن بیشتر شود و امروز این توجه و اهتمام به قدس نه تنها در میام توده های مردم، بلکه در میان نخبگان و اندیشمندان نیز زیاد شده است.

رشید الموسوی مسئول دفتر فرهنگی رسانه ای جنبش الجاد و البناء نیز گفت: روز قدس از ایام الله است و در این زمینه تعبیری بهتر و رساتر از تعبیر امام خمینی نداریم که فرمود: روز قدس روز اسلام و احیاء اسلام است.

وی افزود: امام خمینی در تعیین این زمان و مکان برای روز قدس مورد عنایت الهی قرار داشت؛ چراکه تعیین این روز مربوط به مکان قبله اول مسلمانان و زمان ماه رمضان می شود که ماه خدا است و بدین ترتیب ماه رمضان ماه وحدت مسلمانان شد که همه به سوی اولین قبله مسلمانان توجه می کنند و این پیام را به دشمنان اسلام و حامیان صهیونیست ها می رسانند که امت اسلام هیچ گاه از حق سلب شده خود نخواهد گذشت.

موسوی ادامه داد: اگر مسلمانان می خواهند از دست سلطه ظلمان آزاد شوند، باید به امام خمینی و انقلاب مبارک وی اقتدا کنند و به حمایت مالی و سیاسی و رسانه ای از محور مقاومت بپردازند و جمهوری اسلامی ایران را در میدان تنها نگذارند و همه مسلمانان ببینند که فرزندان و مجاهدان حزب الله چگونه اسرائیل را با امکانات محدود خود شکست دادند و با قدرت ایمان و توکل خود و پیروی از رهبری دینی و شجاع و سازش ناپذیر خود یعنی امام سید خامنه ای اعزه الله بر دشمنان برتری یافتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha