پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز نور

حوزه/ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با ارائه آخرین محصولات و نرم‌افزارهای خود در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی، از جمله طب سنتی-اسلامی، در دومین همایش و جشنواره ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی، میزبان بازدیدکنندگان از اقصی نقاط کشور می‌باشد.

مدیر غرفه نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، افزود: از جمله مهم‌ترین محصول ارائه شده در غرفه نور، نرم‌افزار کتابخانه جامع طب ۱.۵ می‌باشد که با ارائه متن کامل ۹۰۶ عنوان کتاب و رساله طبّی در موضوعاتی مانند طبّ قرآنی، طبّ روایی، احکام پزشکی، اخلاق پزشکی، بهداشت، مبانی طب، مفردات دارویی، بیماری‌ها، داروسازی، گیاهان دارویی و ... توانسته است در جشنواره‌های مختلف از جمله هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال به عنوان اثر شایسته مورد تقدیر قرار گیرد.

سید مرتضی سجادی نژاد اظهارداشت:در این نرم‌افزار مخاطبان می‌توانند به آثار بزرگانی همچون؛ بقراط، جالینوس، حنین، جابربن‌حیان، محمدبن‌زكریا رازی، علی‌بن‌عباس، ابوعلی سینا و ... دسترسی داشته باشند.

مدیر غرفه نور با اشاره به امکانات پژوهشی این اثر ارزشمند، توضیح داد: "اتصال واژگان متون به لغت‌نامه‌های برنامه و به بیش از ۵۱۰۰۰ اصطلاح و لفظ طبّی"، " جستجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست از طریق کلمه و عبارت "، "جستجو در بیش از ۶۴۸۰۰۰ عنوان باب و سرفصل از طریق فهرست گزینشی"، "متن کامل قرآن کریم با ترجمه فارسی و قابلیت جستجو در آیات"، " یادداشت‌برداری، ذخیره سازی، ویرایش و چاپ متن" از جمله قابلیت های نرم‌افزار طب سنتی اسلامی می‌باشند.

 گفتنی است؛ غرفه نور در دومین همایش و جشنواره ملی طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی که با مشارکت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی ریاست‌جمهوری در حال برگزاری می‌باشد؛ تا ۹ تیر ماه ۱۳۹۶ در در قلعه کوهاب نطنز​، پذیرای عموم علاقه‌مندان می‌باشد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha