دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پارلمان اسپانیا در لایحه‌ای جنبش تحریم اسرائیل را آزادی بیان معرفی کرد

حوزه/ این هفته پارلمان اسپانیا به اتفاق آراء، با تصویب لایحه‌ای دفاع از حقوق تحریم کنندگان اسرائیل را زیر پرچم «آزادی بیان» ضروری و محافظت شده اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از imemc، این هفته پارلمان اسپانیا به اتفاق آرا، لایحه‌ای به منظور دفاع از حقوق تحریم‌کنندگان اسرائیل به تصویب رساند. این لایحه توسط «ائتلاف پارلمانی پیشرفته» به منظور محافظت از آزادی بیان جنبش بایکوت، مجازت و تحریم رژیم صهیونیستی به پارلمان این کشور معرفی شد

آنا سانچز، افسر کمپین بین المللی کمیته ملی جنبش بایکوت و تحریم رژیم صهیونیستی در این باره گفت: این یک پیروزی برای همه کسانی است که با وجدان آگاه خود با برای رسیدن به حقوق بشر مردم فلسطین در این جنبش مشارکت می‌کنند.

این اخبار همراه با خبر رای مثبت شورای شهر بارسلونا به پایان دادن به همدستی این شورا با ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در سرکوب فلسطینیان و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در زمین‌های به سرقت رفته از فلسطینیان منتشر شد. علاوه بر این، ده‌ها شهر اسپانیا طی سال‌های گذشته خود را «آزاد از آپارتاید اسرائیل» اعلام کرده و به شبکه موجود متشکل از بیش از 70 نهاد عمومی اسپانیا، از جمله شوراهای شهری و پارلمان منطقه‌ای برای بایکوت و موضع‌گیری علیه آپارتاید اسرائیل پیوستند.

درحالی که کمپین «بایکوت، تحریم و عدم سرمایه‌گذاری» با رژیم صهیونیستی در جهان به سرعت رو به گسترش می‌باشد، موسسات دولتی در اروپا، ایالات متحده آمریکا و فراتر از آن، به طور فزاینده‌ای ناچار به دفاع از حق شهروندان برای مشارکت در این جنبش می‌شوند. طبق شعار این جنبش نه تنها رژیم صهیونیستی بایستی مورد تحریم جهانی قرار بگیرد بلکه تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی که با رژیم اشغالگر، نژادپرست و آپارتاید اسرائیل همکاری و همدستی دارند نیز از نظر اخلاقی متهم بوده و باید تحریم شوند. در حقیقت بسیاری از عملیات‌های تجاری اسرائیل بر خلاف قوانین بین‌المللی انجام می‌گیرند.

در سال 2016، اتحادیه اروپا و دولت‌های سوئد، ایرلند و هلند مجبور شدند به حامیان جنبش بایکوت اسرائیل برای آزادی فلسطین اجازه فعالیت و آزادی بیان بدهند. در همان سال بیش از 200 تن از وکلای مشهور و حقوق دانان از 15 کشور اروپایی نیز از جمله یک قاضی سابق دیوان عالی در اسپانیا، طی اعلامیه‌ای جنبش بایکوت اسرائیل را «عمل قانونی به آزادی بیان» دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha