پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی عباسی - جامعه المصطفی

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه، تلاش در زمینه ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی را رسالت مهم و امروزین رسانه های متعهد و انقلابی کشور برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اینکه سبک زندگی، تجلی گاه فرهنگ جامعه است، ابراز داشت: کم توجهی و بی توجهی نسبت به اصلاح و  رفع ایرادات سبک زندگی، قطعاً پیامدها و عوارض نامطلوبی را نصیب فرهنگ جامعه می سازد و به همین خاطر رسانه های جمعی و نخبگان جامعه وظیفه سنگینی در ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی بر عهده دارند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که اساساً سبک زندگی دایره وسیعی از شیوه های زندگی، معماری، مباحث خانوادگی، معاشرت و تعاملات اجتماعی و ... را شامل می شود که بحث و نظر درباره هر کدام از این حوزه ها، نیازمند فعالیت های تخصصی و هوشمند است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ادامه داد: مهم آن است که ما باید ارزش ها و باورهای اسلامی را در همه اجزای زندگی فردی و اجتماعی خود نهادینه کنیم تا بتوانیم همچون یک مسلمان معتقد زندگی کرده و به سعادت و عاقبت به خیری که آمال یک فرد دین مدار است، دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: عملیاتی سازی رهنمودهای بسیار ارزنده مقام معظم رهبری در این باره می تواند جامعه را به سمت اهداف مقدس اسلامی رهنمون ساخته و باعث حل بسیاری از مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه همچنین به نقش مهم محققان و پژوهشگران در شناسایی و تبیین شاخصه های مهم سبک زندگی ایرانی و اسلامی اشاره کرد و افزود: هم نخبگان حوزه و دانشگاه در این باره مسئولیت دارند و هم اهالی رسانه و هر کسی که تریبون تاثیرگذاری در جامعه در اختیار دارد، نباید در این مقولات کلیدی و مهم کوتاهی و غفلت نماید.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha