جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رسانه و دین

حوزه/ قائم مقام شبکه جهانی ولایت گفت: متخصصان و مدیران شبکه های اسلامی با هم افزایی، همفکری و انتقال تجارب خود راهکارهای شایسته ای را برای تعامل بیشتر حوزه علمیه و رسانه ارائه دهند.

حجت الاسلام سید جعفر علوی عدل، قائم مقام شبکه جهانی ولایت در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در حاشیه برگزاری نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد ابراز امیدورای کرد: توانمندان، متخصصان و مدیران شبکه های اسلامی با هم افزایی، همفکری و انتقال تجارب خود بتوانند راهکارهای شایسته ای را برای تعامل بیشتر حوزه علمیه و رسانه ارائه دهند.

وی با بیان این که شبکه ولایت تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی قرار دارد، گفت: امروز رویکرد شبکه جهانی ولایت عمدتا متمرکز بر خنثی سازی تحرکات شبکه های ماهواره ای فارسی زبان وهابیت است که اختلافاتی در جهان اسلام ایجاد کرده و به دنبال آنند تا چهره زشت، پلید و ناپسندی از اسلام به نمایش بگذارند. 

قائم مقام شبکه جهانی ولایت با بیان این که تا کنون تلاش این شبکه متمرکز بر پیشگیری از اختلاف افکنی میان فرق و مذاهب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: در دفتر این شبکه در مشهد از اساتید حوزه علمیه خراسان برای تولید محتوای این شبکه استفاده زیادی شده تا آنجا که برخی از پر مخاطب ترین برنامه ها نیز متعلق به این شهر است. 

وی با بیان این که امروز با تعامل ارزنده حوزه و رسانه، ملت های گوناگون می توانند از شیوایی بیان اساتید، روحانیت و علما مشهد و درس گوناگون آنان در امور زندگی استفاده شایانی ببرند، خاطر نشان کرد: البته هنوز ظرفیت زیادی در بیان معارف دینی و اشاعه آن از رسانه های ملی و بین المللی به خصوص این شبکه وجود دارد.

حجت الاسلام علوی با اشاره به شبهه افکنی های عقیدتی در رسانه ها و فضای مجازی از سوی وهابیت و دشمنان دین، خاطر نشان کرد: باید رسانه های عمومی زمان بیشتری را صرف پاسخگویی به شبهات عقیدتی کنند.

 انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha