سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حمیدرضا مومنیان-فرماندار کاشان

حوزه/ معاون استاندار اصفهان و فرماندار کاشان از برگزاری کنگره مرحوم آیت الله مدنی کاشانی(ره) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حمیدرضا مومنیان، ظهر امروز در نشست خبری کنگره بزرگداشت آیت الله حاج رضا مدنی کاشانی(ره)، ایشان را از شخصیت های برجسته علم و فقاهت خواند و گفت: تجلیل از عالمان دینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی آیت الله مدنی کاشانی(ره)، نگاه بلند و نواندیش به مباحث فرهنگی و تاسیس حوزه علمیه  در کاشان و نقش آفرینی در انقلاب را از ویژگی ها و اقدامات آیت الله مدنی کاشانی(ره) عنوان کرد و افزود: هنوز شاهد جوانه زدن بذرهای این عالم فقید در حوزه فرهنگی هستیم.

فرماندار کاشان با بیان این که آیت الله مدنی کاشانی علاوه بر فعالیت در عرصه های اجتماعی و حوزوی، از شعرای بنام کاشان نیز بوده اند، اظهار کرد: انتشار مجموعه اشعار با عنوان «آینه دل» و تالیف بیش از 22 جلد کتاب از مهمترین اقدامات اینعالمفقید می باشد.

وی، با بیان اینکه کاشان درتمام ادوار تاریخ مفاخر و ستارگانی همچون آیت الله مدنی کاشانی را درآسمان علم وادب و فقاهت داشته، گفت: به خود می بالیم که این سلسله تاکنون منقطع نشده  است.

مومنیان، سیره و آثار آیت الله مدنی کاشانی را چراغ  راه نسل جوان دانست و بر ضرورت الگو گیری از بزرگان و علما تاکید کرد.

وی در پایان، برگزاری شب شعر و خاطره در روز پنج شنبه پانزدهم تیرماه ساعت 21:30 شب در مدرسه علمیه آیت الله مدنی مسجد میانچال کاشان، نشست هنری در خانه تاریخی عطارهای کاشان  یک شنبه هیجدهم تیر و مراسم اختتامیه یادواره آیت الله مدنی کاشانی(ره) چهارشنبه 21 تیرماه ساعت 10 صبح، در سالن آزادی دانشگاه کاشان را از مهمترین برنامه های گرامی داشت این عالم فقید اعلام کرد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha