سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آقامیرسید حسن اعتمادی- تولیت مدارس علمیه آیت الله اعتمادی(ره) کاشان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی با تاکید بر ضرورت خودداری رسانه ها از دوقطبی سازی جامعه، گفت: باید برای حفظ وحدت و آرامش جامعه تلاش های زیادی به عمل آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین آقامیر سید حسن اعتمادی، شب گذشته در ضیافت افطاری خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان، به اهمیت بحث توسعه ارتباطات جمعی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: همان طور که جنبه های جمعی در رسانه مد نظر می باشد، جنبه های فردی نیز باید مد نظر قرار گیرد، لذا ارتباطات در جامعه زمانی موثر واقع خواهد گردید که سالم و مبنای توحیدی و خدایی داشته باشد.

تولیت مدارس علمیه باب العلم و دارالعلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، جوهره رسانه را خبر دانست و به منشاء اصولی و فقهی رسانه در اسلام اشاره کرد و افزود: رسانه ها در ایجاد سلامت، هماهنگی  و وحدت اجتماع نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: پراکنده ومتوقف نشدن اجتماع و دو قطبی نبودن جامعه ناشی ازعملکرد صحیح رسانه ها است، لذا باید نسبت به حفظ  وحدت و آرامش جامعه تلاش های زیادی  به عمل آید.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی، پرداختن  به مسائل اخلاقی را از دیگر وظایف رسانه ها درم قطع کنونی دانست وخطاب به خبرنگاران تاکید کرد: با توجه به اینکه جهت دهی رسانه ها در مواظبت از خانواده ها  و معرفی و نمایش زیبایی های اخلاقی خیلی موثر می باشد، باید تمام تلاش خود را در این جهت بکار گیرید.

تولیت مدارس علمیه باب العلم و دارالعلم آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه در خصوص نقش روحانیون و حوزه های علمیه ارتقاء صداقت و اخلاق رسانه ای، گفت: طبیعتا همان طور که طلاب فارغ التحصیل باید به عنوان مبلغین مذهبی، دینی ومعنوی درجامعه تلاش کنند، خبرنگاران و مبلغین دینی نیز می توانند در این جهت با هماهنگی یکدیگر براساس مسائل فقهی  و دینی پیام های درست و موثر را به مردم منتقل  کنند.

وی، روحانیت را متولی هدایت دینی جامعه خواند و افزود: با توجه به وضعیت فعلی رسانه ای و تهاجم فرهنگی که با آن روبر وهستیم، باید از ظرفیت های حوزه در فضای رسانه ای بیشتر استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی، همچنین از تشکیل جامعه وعاظ کاشان خبر داد و گفت: با تشکیل این مجموعه، قرارشد هماهنگی  و ساماندهی در امور دینی و مذهبی کاشان به عمل آید.

برپایه این گزارش، خبرنگاران و اصحاب رسانه در ابتدای این برنامه، ضمن ارائه گزارشی از مشکلات وعدم همکاری و تعامل بعضی از مسئولین با خبرنگاران، خواستار تشکیل انجمن صنفی و خانه مطبوعات در شهرستان کاشان شدند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha