پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نمازی-دیدار قضات و مسئولان قضائی کاشان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، علم، اخلاق و عقل قضا را از مهمترین ابزار قضاوت عنوان کرد و خطاب به قضات گفت: هیچ کس نباید اقتدار دستگاه قضایی را تضعیف و تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شب گذشته در دیدار با رئیس، قضات و کارکنان دادگستری شهرستان کاشان به مناسبت هفته قوه قضایه، ضمن تبریک این هفته به کلیه قضات کشور،به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله، شب زنده داری ، راکعین و ساجدین می باشد، آمارجرایم دراین ماه کاهش یافت.

وی، ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشکوه امت اسلامی ایران و 85 کشورجهان در راهپیمایی روزجهانی قدس علی رغم عصبانیت رژیم صهیونیستی و استکارجهانی، کمک بیش از 17 میلیارد تومانی برای آزادی محکومین غیرعمد در کشورمان را نشان دهنده ارتباط ملت ایران با ارزشها، احساسات، عاطفه ومسائل معنوی دانست و گفت : دردنیا کشوری همانند جمهوری اسلامی ایران سراغ نداریم که برای رسیدگی به فقرا، ضعفا ومشکلات مردم پیشگام باشند .

عضو خبرگان رهبری، رسیدگی به فقرا ومستمندان را یکی ازدستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره ) ونامگذاری مراسم روزقدس از آثار و برکات نظام، خون شهداء و امام راحل می باشد.

آیت الله نمازی، خون شهداء را رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: دشمن چه بخواهد وچه نخواهد، براساس وعده های الهی، آینده جهان از آن اسلام خواهد بود و دلیل اینکه مقام معظم رهبری با  قاطعیت می فرماید نسبت به آینده اسلام خوشبین هستم، نشأت گرفته از وعده های الهی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به اقتدار روزافزون نظام اسلامی ایران در سطح بین الملل اشاره کرد و گفت: حرکت اخیر گروه تکفیری داعش درداخل کشور و جواب دندانشکن به آنان با حمله موشکی سپاه به مقر فرماندهی و تجهیزاتی آنها دردیرالزور سوریه، نشان از قدرت بسیار بالای کشورمان درمنطقه و جهان دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه تمام قدرت های سیاسی دنیا درمواجهه با ایران به بن بست رسیده اند، گفت: باید شکرگزارخداوند متعال باشیم که در خانواده و کشوری به دنیا آمده ایم که اسلام در آن حکمیت دارد و و اکثریت مردمش مسلمان، شیعه وپیرو مکتب اهل بیت (ع) هستند .

وی، اقتداردستگاه قضایی که توسط شهید بهشتی مظلوم پایه گذاری وتنظیم شد را ازنکات بسیارمثبت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ابرا داشت: اقتدار دستگاه قضایی عامل ثبات وامنیت کشور است.

امام جمعه کاشان، جهل را منشا تمام جرائم و گناهان دانست و تصریح کرد: منشا سعادت و پرهیزازتمام گناهان و بالا ترین علم در جامعه، معرفت الله می باشد .

وی ، با تاکید بربالا بردن سطح آگاهی و معرفتی به منظورکاهش جرائم در جامعه، افزود: همان طورکه سلامت و بهداشت مقدم بر درمان می باشد، پیشگیری ازجرم نیزمقدم بر برخورد با مجرم می باشد.

وی، به وظایف  قاضی در نظام اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: براساس روایات قاضی باید به دور از انگیزه های شخصی و ...، در مسیر اجرای  عدالت گام بردارد.

آیت الله نمازی، کارقضاوت را از مهمترین و سخت ترین مشاغل دانست و افزود: با توجه به اینکه قضاوت از سخت ترین کارها می باشد، خداوند این کار را به انبیاء الهی، پیامبراکرم (ص)، ائمه معصومین(ع) و درغیاب امام به ولی فقیه واگذارکرده است .

علم، اخلاق و عقل قضا از مهمترین ابزار قضاوت است

عضو خبرگان رهبری درپایان علم، اخلاق وعقل قضا را از مهمترین ابزار قضاوت عنوان کرد و خطاب به قضات گفت: هیچ کس نباید اقتدار دستگاه قضایی را تضعیف و یا تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha