جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دیدار رئیس و مسئولان دستگاه قضایی با رهبر انقلاب، گفت: امیدواریم توصیه‎های مهم رهبری به این دستگاه مورد دقت و عمل مسئولان قرار گیرد؛ همچنین مردم باید به سنت دیرین مراجعه دعاوی به علما و ریش سفیدان خود ادامه داده؛ هر منازعه کوچکی را به پرونده قضایی مبدل نکرده و اجازه دهند که دستگاه قضا به کارهای مهمتر خود رسیدگی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امروز در نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس به مصادیقی از دشمنی دشمنان در مقابل ایران اشاره کرد و گفت: در مناظرات ریاست جمهوری دو دوره گذشته آمریکا نامزد انتخاباتی این کشور به صراحت بیان کرد که تنها راه ضربه زدن به ایران نابود کردن بنیان خانواده و بیمار کردن مردم از طریق استعمال دخانیات است و احداث دو شرکت تولید سیگار در کشور در دوران تحریم توسط آمریکا، انگلیس و ژاپن از جمله همین اقدامات بود؛ این دو شرکت به تنهایی سالیانه 800 هزار میلیارد تومان از فعالیت خود در تولید سیگار سود میبرند؛ سالانه 10 هزار میلیارد تومان در ایران خرج سیگار می شود و مصرف این ماده خطرناک رو به افزایش است و مسئولان باید به جای بگومگوهای بی حاصل چاره ای برای حل این معضلات پیدا کنند.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد و کشف حجاب، گفت: کشف حجاب از توطئههای غربیان علیه مسلمانمان بود؛ سنت بسیار زشتی را رضاخان در ایران بنیان نهاد که امروز نیز درگیر آثار آن هستیم؛ باید تلاشی پیگیر داشته باشیم و همه دستگاهها از مسئولان و رسانه ها کاری کنیم که مردم به عفاف و حجاب برگردند و این ارزش اسلامی را پاس بدارند.

خطیب جمعه امروز قم با اشاره به دیدار رئیس و مسئولان دستگاه قضایی با رهبر انقلاب، بیان کرد: امیدواریم توصیه‎های مهم رهبری به این دستگاه مورد دقت و عمل مسئولان قرار گیرد؛ همچنین مردم باید به سنت دیرین مراجعه دعاوی به علما و ریش سفیدان خود ادامه داده؛ هر منازعه کوچکی را به پرونده قضایی مبدل نکرده و اجازه دهند که دستگاه قضا به کارهای مهمتر خود رسیدگی کند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در خصوص حواشی مرتبط به قراردادها و پیمانهای کشور با شرکت‏های خارجی، بیان کرد: برای دوری از بروز حاشیه در خصوص این قراردادها دولت باید این گونه قراردادهای حساس را با مشورت کارشناسان و نخبگان و اطلاع رسانی به پیش ببرد تا از حاشیه‎های بعدی کاسته شده و مشکلی پیش نیاید که در این صورت مشکلات قبلی ایجاد نمی شود و حتی رسانه‎های مخالف این قراردادها نیز با حضور در متن کار اطلاع بهتری از اوضاع پیدا کرده و دیگر به مخالفت نمی ‏پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: دولتمردان بیان میکنند که امروز دوره همدلی و رفاقت است و یکی از نشانه‎های آن باید در همین موارد متجلی شود؛ یعنی کارها با مشورت و رفاقت و برادری حل و فصل شده و طرح‎ها با پختگی و تکامل به اجرا برسد.

امام جمعه قم در بخش دیگر از سخنان خود به تحولات عراق اشاره و اظهار کرد: آزادسازی موصل به معنی زوال تکفیرییون در عراق است و در این میان، باید از نقش روحانیت و مرجعیت و مردم عراق به نیکی یاد کرد و امیدواریم که فتنه داعش و تکفیریون و حامیان آنها به زودی از سر مسلمین کم شود.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) گفت: ایشان سرآمد شهیدان شدند و مدال پرافتخار سیدالشهدا به ایشان اعطا شد؛ ایشان از حامیان اصلی دعوت پیامبر اکرم(ص) بودند.

وی گفت: یکی از نکات ارزشمند دوران حضرت حمزه(ع) حمایت بی دریغ ایشان از پیامبر در مقابل دشمنان و کینه توزان ونفوذی‎ها بود؛ در جنگ احد همه این کینهها یکی شد و به سخت ترین شکل در شکافتن پیکر پاک سیدالشهدا(ع) متجلی شد؛ حتی عدها‌ی از بنی امیه می خواستند که قبر ایشان را نبش کنند تا قبر ایشان الهام بخش نشود.

امام جمعه قم بیان کرد: این رویه کثیف تا امروز نیز ادامه یافته و خود را در جنایات کیثف تکفیری ها و وهابی ها خود را نشان می‏دهد؛ تخریب قبور ائمه بقیع و خوردن جگر یک رزمنده مقاومت، همه و همه نشانه ‏هایی از کینه صدر اسلام از اسلام راستین است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به دشمنی آمریکا و آل سعود با ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: هر کشوری مثل قطر که با جمهوری اسلامی ایران اندک رابطه ای داشته باشد، با آنها مخالفت می‏ کنند؛ این مساله نشان می دهد که دشمنان هیچ گاه از کینه توزی علیه اسلام راستین دست برنمی‏‎دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله العظمی بروجردی و قطب راوندی و همچنین عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حضرت عبدالعظیم حسینی همیشه در خدمت خلق و در حال جهاد در راه خدا بود و به همین خاطر نیز به ایشان لقب سیدالکریم دادند.

وی در پایان از رشادت ماموران نیروی انتظامی به دلیل فداکاری و از جان گذشتگی در خصوص نجات جان یک کودک در قم تجلیل و بر لزوم دقت نظر و تلاش بیشتر مسولان کشور برای ناکام گذاشتن دشمنان در جهت تخریب بنیان خانواده در ایران تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • من IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
    0 0
    حوزه علمیه یا علمای شیعه ما چرا نسبت به کشته شدن کودک دوساله مسلمان و شیعه آذربایجانی بنام زهرا و مادر بزرگش توسط رژیم اشغالگر قره باغ اسلامی و شیعه نوسط کفار ارمنستان واکنش نمی دهد؟