سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خانم معصومه ظهیری

حوزه/ مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قم خواستار اهتمام به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای ترویج عفاف و حجاب در جامعه شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ،‌معصومه ظهیری، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در نشست ویژه کتاب‌خوان، با موضوع "عفاف و حجاب" که در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک یکی از بهترین و جامع ترین کتاب ها در رابطه با تبیین اصل و ضرورت حجاب و عفاف، کتاب حجاب شهید مطهری است که باید بیش از پیش در جامعه و به خصوص در بین دختران و زنان جامعه ما شناخته شود.

وی افزود: البته خوشبختانه این کتاب تاکنون بیش از 100 بار چاپ شده و علاوه بر انتشارات صدرا چاپ های دیگری هم دارد که نشان از پرمخاطب بودن و به روز بودن آن است.

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) همچنین با تاکید بر این که ما باید نگاه قرآن و روایات اهل بیت(ع) درباره عفاف و حجاب را به درستی برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین کنیم، گفت: در این خصوص هم رسانه های جمعی وظیفه دارند و هم نخبگان حوزه و دانشگاه و فعالان فرهنگی تا هر کسی یک گوشه ای از کار را متولی شده و به سهم خود در جهت تعمیق و بسط فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه گام بردارد.

وی بیان داشت: قرآن کریم در اصل ضرورت حجاب به مساله آرامش و امنیت اجتماعی زن و نیز جلوگیری از آسیب رسیدن به حریم او سخن می گوید و ما اگر این نگاه و رویکرد را در تبیین چرایی وجوب حجاب دنبال کنیم، قطعاً به نتایج و دستاوردهای ارزشمندی در این حوزه می رسیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha