جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سازمان‌های مدنی حامی پناهجویان از دولت آمریکا شکایت می‌کنند

حوزه/در پی کاهش پناهنده پذیری آمریکا، به ویژه در مرز‌های مکزیک، شورای مهاجرت آمریکا و دیگر گروه‌های حقوق بشر از دولت آمریکا به دادگاه فدرال شکایت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از الجزیره، گروه‌های حامی پناهندگان و مهاجران، از دولت ایالات متحده آمریکا به دلیل عدم پذیرش پناهندگان به ویژه در مرزهای مکزیک شکایت می‌کنند.

به گفته گروه‌های حامی مهاجران که روز چهارشنبه از دولت ایالات متحده شکایت کرده‌اند، مهاجران و پناهجویانی که دلایل مختلف به این کشور پناهنده می‌شوند، هنگام عبور از مرز مکزیک، بازگردانده شده و اجازه ورود به آمریکا پیدا نمی‌کنند.

درحالی که گزارش‌ها از افرادی که به آن‌ها پناهندگی داده نشده افزایش یافته، دادخواستی به دادگاه فدرال آمریکا در لس آنجلس تنش میان گروه‌های مدنی و دولت آمریکا را به مرحله جدیدی رسانده و در صورت حکم دادگاه علیه ایالات متحده، این مسئله می‌تواند عواقب بدی برای دولت به همراه داشته باشد.

به گفته شورای مهاجرت آمریکا و دیگر گروه‌های حقوق بشر در سال گذشته، مقامات آمریکایی با عدم دادن پناهندگی به صدها نفر از مردم در نقاط مرزی کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس، قوانین فدرال و تعهدات بین المللی را نقض کرده‌اند.

به گفته آنان، مقامات آمریکایی تهدید کرده‌اند که کودکان را از والدینی که درخواست پناهندگی داده‌اند ولی در مصاحبه‌ها رد می‌شوند جدا ‌کنند. به علاوه مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که پناهجویان از مکزیک و آمریکای مرکزی یا مادرانی که بچه داشته باشند را نمی‌پذیرند.

طرح دعوی در دادگاه می گوید:  بازرسان مرزی از آغاز تابستان گذشته، «به طور مداوم و سیستماتیک» اجازه ورود به پناهجویان را نداده. و با وجود شکایاتی که در ماه ژانویه به دفتر آنان ارائه شده، این وضعیت هنوز ادامه دارد.

ملیسا کرو مدیر حقوقی شورای مهاجرت آمریکا در این باره گفت: شواهد بسیار زیاد بوده و هنوز نیز درحال جمع شدن هستند که ما را مجبور کرده کاری در این باره انجام دهیم.

اداره گمرک و حفاظت مرکزی آمریکا هنوز هیچ واکنشی درباره دادگاه قریب الوقوع نشان داده است.

براساس آمار گمرکات و مرزهای ایالات متحده، از آغاز ریاست جمهوری ترامپ در ژانویه، ورود مهاجران به ویژه در مرز جنوب غربی این کشور کاهش یافته است. در ماه ژوئن سال 2017، پناهندگی پذیری در آمریکا نسبت به سال پیش 67% کاهش داشته است.  و از 66 هزار نفر در ماه اکتبر به 21 هزار نفر در ماه ژوئن رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha