جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سمپوزیوم «اهمیت نقش دین در زندگی پناهجویان» در دانشگاه پرینستون برگزار شد

حوزه/ در همایش بررسی نقش دین و مذهب در زندگی پناهجویان و اسکان یافتگان، که توسط سازمان اسقف های آمریکا در دانشگاه پرینستون برگزار شد، بیش از 40 داوطلب، پناهجو و پیشوایان دینی به بحث و گفتگو پرداختند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cruxnow، بیش از 40 داوطلب آژانس اسکان پناهندگان، اعضای سازمان های تعامل اجتماعی، پناهجویان و پیشوایان دینی از سرتاسر ایالت نیوجرسی در آمریکا، در تاریخ 21-22 اکتبر در دانشگاه پرینستون جمع شدند تا درباره نقش حیاتی مذهب در زندگی مهاجران و پناهندگان اسکان یافته به بحث و گفتگو بپردازند.

در دومین سمپوزیم پناهندگان و مهاجران اسکان یافته که به میزبانی دانشگاه پرینستون و با همکاری بازوی «خدمات مهاجرت و پناهندگی کنفرانس آمریکا» در سازمان همایش اسقف های آمریکا و دفتر «زندگی مذهبی» دانشگاه پرینستون برپا شد.

 به گفته تاد اسکاترنر  یکی از اعضای سازمان که نقش مهمی در برگزاری این همایش را داشته، تحقیقات آن ها  مشخص کرده که  که شکاف قابل توجهی در مطالعه دانشگاهی در خصوص نقش دین در زندگی و اسکان  مهاجران وجود دارد.

  

وی گفت: یکی از کارهایی که ما در اینجا با همکاری ما با دفتر زندگی مذهبی دانشگاه پرینستون انجام می دهیم ، بررسی نقش دین و انسجام است همچنین چگونگی استفاده پناهندگان از نمادها ، زبان و مؤسساتی که ماهیت مذهبی دارند و از این عناصر در روند ادغام در یک حوزه آمریکایی استفاده می کنند.

در این سمپوزیوم شبکه ای از ذینفعان درگیر در روند اسکان مجدد از جمله نمایندگان خیریه های کاتولیک ، انجمن کمک به مهاجرین عبری ، انجمن اسلامی فرهنگسرای بوستون و بسیاری سازمان های دیگر در سراسر کشور حضور داشتند.

شرکت کننده عدن باتار با توجه به شرایط سیاسی فعلی ، به لزوم تجمعاتی همچون سمپوزیوم تاکید کرده و گفت: ما در سه سال گذشته شاهد بوده ایم که برنامه ها و پروژ] های  پناهندگان خیابان به خیابان از بین می روند.

 باتار که خودش قبل از آنکه به عنوان مدیر مهاجرت و خدمات پناهندگی در خدمات جامعه کاتولیک در یوتا فعالیت کند ، یک پناهنده اسکان یافته از سومالی بوده و . این بیست و سومین سال فعالیت وی در زمینه اسکان پناهندگان است، به ضرورت رسیدگی به وضعیت پناهجویان تاکید کرد.

باتار تاکید کرد: با وجود 70 میلیون نفری که هم اکنون در سراسر جهان آواره شده اند ، دولت ترامپ سهمیه پناهندگان این کشور را کاهش داده است تا به رکورد کمترین میزان 18 هزار نفری در سال 2020 برسد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha