جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانیون کاروان ها

حوزه/ همایش منطقه ای روحانیون کاروان های حج تمتع امسال استان آذربایجان شرقی، در سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، همایش منطقه ای روحانیون کاروان های حج تمتع سال ۱۳۹۶ استان آذربایجان شرقی با حضور روحانیون ساکن منطقه در سالن اجتماعات حج و زیارت استان برگزار شد.

حجت الاسلام پور محمدی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی در این همایش با تاكيد بر لزوم ارتقای سطح معلومات فقهی و عمومی روحانيان كاروان‌ ها گفت: يكی از مهم‌ ترين مشكلات روحانيان كاروان‌ هایعتبات عاليات، عمره و حج اين است كه با مخاطبانی متفاوت در سنين متنوع رو‌به‌ رو هستند كه اين امر كار يک مبلغ دينی را سخت ‌تر می كند.

وی با اشاره به اینکه مسير روحانيت همان مسير انبيای الهی است، افزود: با اين اوصاف بايد نقش روحانيان نيز پيامبرگونه باشد، از اين رو بايستی عاقلانه، منطقی و همراه با اخلاق و ادب كريمانه با مخاطبان برخورد كرد و آنان را به ادای وظايف دينی دعوت كرد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی همچنین ضمن انتقاد از شبکه های مجازی که واجب الهی را نادانسته مورد هجمه قرار می دهند، گفت: حج جایگاه عظیمی در دین اسلام دارد که مهمانی بزرگ خانه خدا محسوب می شود و ارزش و قرب ویژه ای در نزد پروردگار متعال دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: دوست داشتن اهل بيت(ع) بيست نتيجه به بار مى آورد كه ده نتیجه آن در دنيا و ده نتیجه آن در آخرت است.

حجت الاسلام پورمحمدی با تشریح نتايج دنيوی و اخروی حج عنوان کرد: زهد، شوق به كار و عمل، پارسايى در دين، رغبت به عبادت، توبه پيش از مرگ، نشاط در شب زنده دارى، چشم بركندن از آنچه مردم دارند، حفظ اوامر و نواهى خداوند، دشمن داشتن دنيا و سخاوت و بخشندگى از نتايج دنیوی فریضه حج است.

در ادامه این همایش حجت الاسلام پروانه مدیر جذب و گزینش بعثه مقام معظم رهبری در مورد جایگاه روحانیون و مسئولیت و کارهای فرهنگی در کاروان توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام حاجی ابراهیمی مدیر محصولات فرهنگی نیز در مورد فعالیت های فرهنگی در کاروان ها و ارائه کتاب های فرهنگی جهت ارتقاء سطح علمی و آموزشی زائرین سخنرانی کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha