پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عبادی در دیدار كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم مقابله با کاروان‌های غیرمجاز سفرهای عتبات عالیات، گفت: باید سازمان‌های مربوطه و نیروهای امنیتی اطلاعاتی این قضایا را به‌شدت کنترل کنند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام  سید علیرضا عبادی، صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات به وجود آمده ناشی از اعزام زائرین عتبات عالیات از طریق کاروان های آزاد، اظهار داشت: جای تعجب است که چگونه با وجود تشکیلات قانونی این افراد به‌راحتی فعالیت می‌کنند و با آن‌ها مقابله نمی‌شود.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با کاروان‌های غیرمجاز سفرهای عتبات عالیات، بیان کرد: باید سازمان‌های مربوطه و نیروهای امنیتی اطلاعاتی این قضایا را به‌شدت کنترل کنند تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در ارتباط با کمبود روحانی برای کاروان‌های حج تمتع نیز گفت: باید روحانیون مورد نیاز در این زمینه از میان علاقه‌مندان جوان انتخاب شده و از همان ابتدای تحصیل آموزش‌های خاص و مورد نیاز را فراگیرند.

وی بیان داشت:پیش از آنکه مشکلت به وجود آید باید تدابیر لازم اتخاذ شود، مگر این‌ها قابل کنترل نیست. وقتی یک تشکلات رسمی در کشور است از طرق مختلف می‌شود به مردم اطلاع داد به‌جای دیگر مراجعه نکنند نیروهای امنیتی اطلاعاتی این مسائل را کنترل کنند که بعد دچار مشکل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: باید با هماهنگی با حوزه برای کسانی که علاقه دارند از ابتدای تحصیل این آموزش‌ها ارائه شود و به‌عنوان یک نیاز جامعه باید در این زمینه ورود پیدا کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی اوحدی، مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این دیدار از اعزام ۱۸ کاروان استان به مراسم حج تمتع امسال خبر داد و گفت: از این دو کاروان اهل سنت و ۱۶ کاروان تشیع هستند.

وی با اشاره به اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ زائر استان در قالب این کاروان‌ها، بیان کرد: این افراد زائران سال ۹۲ و جاماندگان سال‌های ۸۹ تا ۹۲ خواهند بود.

مسئول دفتر بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ روحانی برای این کاروان‌ها مشخص شده است، بیان کرد: از این تعداد سه روحانی از خراسان رضوی و مابقی روحانیون بومی داخل استان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha