پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 اختبار و تثبیت

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره تثبیت و اختبار داوطلبان ورود به حوزه علمیه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی اظهار داشت: نظر به اهمیت احراز صلاحیت‌های داوطلبان ورود به حوزه در ابعاد مختلف آموزشی، اخلاقی و شخصیتی و همچنین ضرورت آشنا نمودن آنان با رسالت‌ها و وظایف طلبگی و نظام آموزشی و تربیتی حوزه، طرح دوره اختبار و تثبیت پذیرش نظام جاری و جدید برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره تثبیت و اختبار داوطلبان ورود به حوزه علمیه خراسان شمالی اکنون در حال برگزاری است، افزود: دوره‌ی تثبيت و اختبار يا پيش حوزوي كه معمولاً 20 الي 30 روز طول خواهد كشيد، چندين سال است كه در اين حوزه‌ی علميه داير است.

وی هدف از برگزاری این دوره را آشنایی داوطلبان با دروس حوزوي عنوان کرد که اگر داوطلبان با دروس و محيط حوزه علميه مشكلي داشتند در طي همين دوره تصميم خود را گرفته و از ادامه‌ی تحصيل عقب نمانند.

حجت‌الاسلام حسین زاده این مرحله را مرحله نهایی پذیرش طلاب اعلام کرد و گفت: بعد از آزمون کتبی و انجام مصاحبه‌ای شناختی، مرحله اختبار و تثبیت مرحله نهایی پذیرش حوزه‌های علمیه است، ازاین‌رو کسانی که این مرحله را با موفقیت طی کنند می‌توانند در مدارس علمیه به تحصیل بپردازند.

وی، دوره اختبار و تثبیت را یک دوره خودشناسی و دگر شناسی دانست و اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره با قرار گرفتن در محیط حوزوی، خود را نسبت به شرایط و ملزومات چنین محیطی سنجش می‌کنند، ازاین‌رو می‌توانند در ادامه راه و یا عدم آن تصمیم‌گیری نهایی را داشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: از سوی دیگر مسئولان، مدیران و اساتید حوزه نیز در این مدت متقاضیان تحصیل در حوزه‌های علمیه را مورد ارزیابی اخلاقی، شخصیتی قرار می‌دهند و استعداد آن‌ها را در توانایی تحصیل دروس حوزه‌های علمیه سنجش می‌کنند.

وی با اشاره به تعاریف دوره‌ها اظهار داشت: اختبار: به ارزیابی و ارزشیابی علمی، اخلاقی و رفتاری داوطلب در طول دوره اطلاق می‌شود و 2- تثبیت: به پذیرش داوطلب در نظام حوزه، پس از موفقیت و کسب امتیازات لازم گفته می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha