پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه لازم است دوره‌های توجیهی برای راهنماهای تورهای گردشگری برگزار شود گفت: شبهه‌هایی در ذهن گردشگران ایجاد می‌شود و این راهنماها باید به صورت بسیار خوبی با ارزش‌های دینی ما آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار مشترک رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، با اشاره به اینکه لازم است دوره‌های توجیهی برای راهنماهای تورهای گردشگری برگزار شود اظهار داشت: این راهنماها باید به صورت بسیار خوبی با ارزش‌های دینی ما آشنا باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش بسیار زیادی برای تخریب چهره اسلام می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد دیده می‌شود که شبهه‌هایی در ذهن گردشگران ایجاد می‌شود که راهنمایان تورها به دلیل عدم آشنایی با مسائل دینی و ارزشی، نمی‌توانند به آنها پاسخ دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه اماکن گردشگری اسلامی باید در اولویت بازدید تورهای گردشگران قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مسئولان و راهنماهای تورها باید این اولویت را احساس کنند که بیشتر به اماکن گردشگری اسلامی توجه داشته باشند و گردشگران را با این اماکن آشنا کنند.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: این موضوع ایجاب می‌کند که دوره‌های توجیهی و آموزشی برای این افراد برگزار شود و علاوه بر اینکه اعتقادات خودشان قوی شود، بتوانند گردشگران خارجی را هم با فرهنگ و ارزش‌های دینی آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مردم در گذشته با مشکل نبود برق و آب روبرو بودند، گفت: با وجود این محدودیت‌ها، مردم یزد در گذشته منازل را به گونه‌ای می‌ساختند که مشکل روشنایی در طول روز نداشته باشند و سرما و گرما را هم برطرف می‌کردند، موضوعی که الان در ساخت و سازها به چشم نمی‌خورد.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: امروزه منازل و آپارتمان‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در طول روز حتما باید لامپ‌ها روشن باشند و گرنه این خانه‌ها تاریک هستند همچنین برای سرما و گرما هم حتما باید از وسایل و تجهیزات مختلف استفاده کنند.

وی یکی دیگر از افتخارات گذشتگان به ویژه در یزد را قنات دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته مشکلات کم آبی و خشکسالی به ویژه با توجه به نبود امکانات امروزی بسیار سخت بود ولی مردم با کندن قنات‌ها آب را به نقاط مختلف بردند اما امروز با وجود این همه امکانات برخی کارشناسان بیان می‌کنند که مردم مثلا 30 سال آینده باید از یزد به دلیل کم‌آبی کوچ کنند، این حرف‌ها درست نیست بلکه باید در نحوه عملکردمان در مواجهه با مشکلات تغییر ایجاد کنیم.

امام جمعه یزد یکی از ویژگی‌های مردم در گذشته را همت بالا دانست و خاطرنشان کرد: الان متاسفانه بسیاری از مردم به دنبال آسایش و دوری از هرگونه سختی هستند و همین موضوع سبب می‌شود که نتوانند مشکلات و سختی‌ها را با تلاش برطرف نمایند.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha