چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد

حوزه/ مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد گفت: بسیاری از سران سرشناس مذاهب مختلف اسلامی، مانند «ابوحنیفه» و «مالک بن أنس»، با واسطه یا بی‌واسطه، در عرصه‌های مختلف، اعم از کلام، فقه و حدیث، شاگرد امام صادق(ع) بودند و به این شاگردی افتخار می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد در دومین روز از مراسم عزاداری ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان واقع در خیابان قیام یزد با بیان اینکه آن امام همام به عنوان بنیانگذار فقه جعفری با طراحی مکتبی نظام مند، زمینه ساز انقلابی علمی و فرهنگی در میان پیروان خویش شد، گفت: ایشان با ارایه مستندها و استدلال های محکم، از وقوع هرگونه انحراف و کجروی در دین مبین اسلام جلوگیری کرد.

حجت الاسلام سید ناصر محمدی امام جعفر صادق(ع) را آموزگار مدرسه آزاداندیشی شیعه خواند و خاطر نشان کرد: در دوران حیات پر برکت آن حضرت شرایطی فراهم آمد تا خلوص و اصالت‌های مکتب محمدی(ص) پس از یک قرن انزوا، یک بار دیگر به آستانه باور و عقیده جامعه اسلامی بازگشته و به معرفی شریعت از منبع وحی اهتمام شود.

وی با بیان اینکه دانش امام صادق(ع) چشم‌ها را خیره و دل‌ها را از هیبت خود پر کرده، افزود: این مسئله بار دیگر مسلمانان را متوجه این حقیقت قرآنی می‌سازد که خاندان پیامبراکرم(ص) از هر پلیدی دور بوده و محور و سمبل مشروعیت دینی می باشند.

مدرس حوزه علمیه یزد در ادامه اضافه کرد: بسیاری از سران سرشناس مذاهب مختلف اسلامی، مانند «ابوحنیفه» و «مالک بن أنس»، با واسطه یا بی‌واسطه، در عرصه‌های مختلف، اعم از کلام، فقه و حدیث، شاگرد امام صادق(ع) بودند و به این شاگردی افتخار می‌کردند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد خداشناسی، اسلام شناسی و تعلیم جهان‏بینی اسلامی برای مردم را از جمله اهداف حضرت امام جعفر صادق(ع) در دوران امامت ايشان برشمرد.

حجت الاسلام محمدی سپس به ترويج دين مسیحیت و کم رنگ شدن عقاید و ارزش های اسلامی در جهان اسلام اشاره و تأکید نمود: مسیحیت و صهیونیزم ، تلاش های فراوانی در جهت تضعیف اعتقادات و اراده مسلمانان انجام دادند اما یقیناً بدانند که مسلمانان با الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) به ويژه امام جعفر صادق(ع) نقشه های شوم آنان را خنثی خواهند کرد.

گفتنی است:مراسم سوگواری امام جعفر صادق(ع)به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه یزد به مدت سه روز تا 29 تیرماه از ساعت 6 صبح الی 8:30 دقیقه در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان واقع در خیابان قیام ابتدای بازار خان برگزار می شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha