جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان

حوزه/ رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه بايد طلابي را تربيت كنند كه داراي تخصص در حوزه تربيتي و تعامل خوب با دانش آموزان باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمين محي الدين بهرام محمديان، پیش از ظهر امروز در نشست مشترك اعضاي ستاد همكاري‌هاي حوزه و آموزش وپرورش در ساختمان مركزي این وزارتخانه، با بیان این که تدوين كتاب‌هاي درسي دانش آموزان براساس سياست هاي كلان و اسناد بالادستي انجام مي‌شود، اظهاركرد: در تدوين كتاب‌هاي درسي حوزه علوم انساني و معارف اسلامي، با صاحب نظران حوزوی مشورت مي‌كنيم.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش تصريح كرد: حوزه‌هاي علميه بايد طلابي را تربيت كنند كه داراي تخصص در حوزه تربيتي و تعامل خوب با دانش آموزان باشند.

وي، همكاري و هم زباني بين حوزه‌ و آموزش وپرورش را ضروري دانست و عنوان كرد: آموزش و پرورش و حوزه هاي علميه بايد با يكديگر در جهت تحقق اهداف تعليم و تربيت همكاري و تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمديان تصریح کرد: بررسي بازخورد عملكرد روحانيون در مدارس و مقايسه مدارس داراي روحاني با ساير مدارس مي تواند در برنامه ريزي‌هاي ستاد همكاري‌هاي حوزه و آموزش وپرورش ملاك عمل قرار گيرد.

لزوم اطلاع رسانی از همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

خانم رضوان حكيم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نیز در این نشست، اطلاع رساني در خصوص فعاليت‌ها و همكاري هاي این دو نهاد را ضروري دانست و اظهاركرد: همچنان كه قرآن كريم و وجود پيامبر رحمت و مهرباني حضرت محمد (صلي ا... عليه واله وسلم) امر رسالت و هدايت بشر را توأمان كامل مي‌كنند، معلم خوب و محتواي مناسب نيز به صورت توأمان مي‌توانند امر تربيت را محقق سازند.

معاون آموزش ابتدايي وزيرآموزش و پرورش تصريح كرد: محتواي خوب و مناسب و معلم هر دو در موضوع تربيت محوريت دارند، بنابراين در كنار تدوين محتواهاي مناسب، توانمندسازي نيروي انساني نيز ضروري است .

وي با اشاره به ورود سازمان ها و نهادهاي مختلف به عرصه تربيتي، عنوان كرد: تعدد نهادهاي تربيتي آسيب زا خواهد بود، بنابراين ازآنجا كه آموزش وپرورش به صورت نظام مند امر تعليم وتربيت كودكان ونوجوان در مدارس را برعهده دارد، ضروريست ساير دستگاه ها با ارائه مشورت و راهكار به آموزش وپرورش كمك كنند.

حكيم زاده در پایان خاطرنشان كرد: علي رغم اينكه آموزش وپرورش، دستگاه برتر در توسعه فعاليت‌هاي قرآني است، اما همچنان شاهد هجمه‌هايي عليه آموزش وپرورش درخصوص اين فعاليت‌ها هستيم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha