سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / آیت الله ناصری با تاکید بر ضرورت تربیت دینی دانش آموزان، گفت: در غرب بحث تربیت و سبک زندگی اصلا مورد توجه نیست و تنها چیزی که مد نظر آنها قرار می‌گیرد پیشرفت علمی است، به همین دلیل فساد و سبک زندگی نامناسب در بین آنها ترویج یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در نشست شورای همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه یزد که با حضور مسئولان این دو نهاد برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه به تربیت دینی دانش آموزان، اظهار داشت: عمده مسائلی که باید به آن توجه شود، دغدغه خاطر نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان است که حتما باید در بین همه مسئولان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این رویکرد حتما باید در دانشگاه فرهنگیان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا بحث تربیت دینی دانش‌آموزان به دغدغه اصلی معلمان آینده تبدیل شود، گفت: متاسفانه هنوز برخی از معلمان نسبت به این موضوع درک درستی ندارند و از اهمیت بحث تربیت دینی خبردار نیستند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد، سبک آموزشی غرب را تنها شامل آموزش‌های علمی دانست و افزود: در غرب بحث تربیت و سبک زندگی اصلاً مورد توجه نیست و تنها چیزی که مد نظر آنها قرار می‌گیرد، پیشرفت علمی است، به همین دلیل فساد و سبک زندگی نامناسب در بین آنها ترویج یافته است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد با اشاره به اینکه استکبار به دنبال ترویج سبک زندگی غربی در ایران و در بین دیگر مسلمانان جهان است، خاطرنشان کرد: غربی‌ها روانشناسی‌ها را وارد عرصه زندگی انسان می‌کنند که معتقد هستند انسان باید هر کاری را می‌خواهد انجام دهد و رها باشد تا عقده نباشد، این رویکرد غرب همین الان هم مشکلات زیادی برای آنها به وجود آورده است.

آیت‌الله ناصری یزدی، هدف از خلقت انسان را دستیابی به کمال و سعادت به خیری دانست و گفت: ما باید سعی کنیم در بین معلمان، روحانیون و تمام مسئولان این دغدغه را داشته باشیم که به فکر رساندن دانش‌آموزان به کمال و سعادت  باشند و در این زمینه قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) را عامل بازگرداندن توجه به سعادت به خیری مردم دانست و عنوان کرد: امروز هم رویکرد مقام معظم رهبری در ارتباط با جامعه بحث تربیت دینی و رسیدن آنها به کمال و سعادت است.

رئیس شورای مرکزی حوزه علمیه یزد، ترویج این رویکرد در جامعه را نیازمند یک شور درونی دانست و افزود: این که در بین مدیران و مسئولان آموزش و پرروش و حوزه علمیه یزد دغدغه نسبت به تربیت دینی دانش‌آموزان وجود دارد و نشست‌هایی برای آن برگزار می‌شود، بسیار ارزشمند است و باید این رویکرد را تقویت نماییم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha