پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسین زارع زاده

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، توسعه فرهنگ وقف را از ضرورت های امروز جامعه خواند و گفت: روحانیون احکام شرعی وقف را به عنوان یکی از مولفه های اقتصاد اسلامی ‏در جامعه بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، صبح امروز در جمع مدیران مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان شاخص و مبلغین طرح ضیافت الهی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه بندگی ، گفت: امامزادگان باید با فعالیت های فرهنگی مداوم به قطب های فرهنگی تبدیل شوند و در این راستا بهره گیری از ظرفیت مبلغین اعزامی و بومی بسیار با اهمیت است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به جایگاه دینی سنت حسنه وقف، افزود: یکی از فعالیت های امامزادگان باید ترویج و تبلیغ این سنت حسنه در جامعه باشد و اعتماد عمومی را نسبت به این نهاد مقدس که یکی از آموزه های دینی است، افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: روحانیون و مبلغین احکام وقف را به عنوان یک حکم شرعی و مفهومی از مفاهیم اقتصاد اسلامی که پشتوانه مالی بسیاری از برنامه های فرهنگی است،  در جامعه رواج دهند.

حجت الاسلام زارع زاده ضمن حمایت از تشکیل گروه های اندیشه ورز در امامزادگان و بقاع متبرکه جهت تولید راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ وقف، گفت: وقف مشارکتی یا وقف مصحف شریف از جمله طرح هایی است که امکان وقف را برای همه افراد در هر سطح و توان مالی میسر نموده است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha