جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ حجت الاسلام صباغ در دومین کارگاه اقتصاد مقاومتی در قرآن، گفت: در منظومه اهداف نظام اسلامی در نظام اقتصاد اسلامی، «امنیت اقتصادی» باید در اولویت اول قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام محمد کاظم صباغ، عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی  در دومین نشست تخصصی «اقتصاد مقاومتی در قرآن کریم» در جمع بانوان پژوهشگر یزدی در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران یزد اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت تحقیق و پژوهش در حوزه اقتصاد مقاومتی و تحلیل سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: هر نظریه پرداز همانند خشتی روی سنگ بنای علم و شکل گیری و توسعه انقلاب علمی تأثیرگذار است  و گفتمان اقتصاد مقاومتی باید الگو شود.

عضوهیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی یکی از اقدامات اولیه دشمنان اسلام را در صدر اسلام، تخریب شخصیت پیامبر(ص) عنوان کرد و افزود: اقدامات بعدی دشمنان در سده های بعد ایجاد فتنه ها و جنگ های داخلی توسط منافقان و سپس تحریم اقتصادی با هدف ایجاد فتنه اقتصادی به شمار می آید.

حجت الاسلام صباغ ادامه داد: اکنون ما در عصر تحریم اقتصادی قرار داریم که راهکار مقابله با آن اقتصاد مقاومتی است که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقدام و عمل به آن تأکید شده است.

وی، یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را «جهاد اقتصادی» بیان کرد و گفت: جهاد اقتصادی بر مردم و مسئولان برای عبور از تحریم اقتصادی واجب و ضروری است.

عضوهیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی ادامه داد: در منظومه اهداف نظام اسلامی در نظام اقتصاد اسلامی، «امنیت اقتصادی» باید در اولویت اول قرار بگیرد.

حجت الاسلام صباغ در ادامه این کارگاه آموزشی ضمن پاسخگویی به سئوالات بانوان به تشریح و تبیین طرح اقتصاد مقاومتی و مراحل و اهداف آن پرداخت.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha