شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی از تحریم اقتصادی به عنوان یکی از سه مرحله مقابله دشمن نام برد و گفت: اقتصاد مقاومتی راهکار دفاعی اسلام در برابر تحریم اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام محمدکاظم صباغ، در کارگاه آموزشی «اقتصاد مقاومتی در قرآن»، در پژوهشکده علوم اسلامی حوزه علمیه خواهران یزد واحد میبد، گفت: علم با مجموعه ای از نظریات باطل و صحیح و با ماندگاری نظریات صحیح و نابودی نظریات باطل در سطح جامعه نقد و بررسی می شود و این نقد و بررسی نظریات باعث بسط و گسترش آن می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی، بیان کرد: براساس آیات قرآن و سیره نبوی، دشمنان اسلام از طریق سه مرحله «تخریب شخصیت رهبران دینی»، «برپایی فتنه های داخلی» و «تحریم اقتصادی» به مقابله با اسلام می پردازند.

وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامیدر مورد اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: امروز جامعه اسلامی ما در مرحله سوم مقابله دشمنان یعنی تحریم اقتصادی قرار دارد که «اقتصاد مقاومتی»روش دفاعی اسلام در برابر دشمن به شمار می رود.

حجت الاسلام صباغ در مورد ارکان اقتصاد مقاومتی، گفت: دو رکن« شناخت شرایط موجود و مقتضیات زمان» و « ارائه راهکار علمی و الگودهی و نهاد سازی» برای دستیابی به اهداف اقتصاد اسلامی در اولویت قرار دارند.

عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد اسلامی، ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف پژوهشگران در این عرصه کار بر روی واژه اقتصاد مقاومتی و تبیین صحیح آن در جامعه است.

وی در پاسخ به سئوالات پژوهشگران شرکت کننده در کارگاه آموزشی «اقتصاد مقاومتی در قرآن» به تبیین طرح اقتصاد مقاومتی و بیان مراحل آن پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha