شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله احمدی فقیه

حوزه/همزمان با ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (علیه‌السلام)، سالگرد ارتحال آیت‌الله احمدی فقیه یزدی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مراسم که با حضور جمعی از علما، فضلا و اساتید حوزه علمیه و پژوهشگران قرآنی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیم، عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر به تبیین شاخصه های ایمانی پرداخت. 
 با اشاره به تعاریف و شاخصه های ایمان مستقر و معارات در لسان روایات و احادیث، به اهمیت اخلاص در نیات و عمل و تأثیر آن در هدایت به مطلوب پرداخت و به تشریح بصیرت بخشی و بصیرت افزایی در مواجهه با مظاهر دنیا در جهت تقویت حضور در آستان ولایت و راه های جلوگیری از عدول و خروج از آن پرداخت.
وی با بیان روایتی مسأله توجه به شهوات در ابعاد مختلف آن را مورد دقت قرار داد و به توضیح مصادیقی از صدر اسلام که منتج به خروج بعضی خواص از دایره ایمان شد، پرداخت. 
یادآور می‌شود: آیت الله احمدی فقيه يزدی(ره) با توجه به شوق سرشار و هوش فراوان و همّت بالا و با مشى قناعت و زهد در زندگى و رعایت تقوا و استقلال، با تکمیل مراتب علمى اجتهادى، در ضمن بحث‌های قوى با فقیهان ‌صاحب نظر در جلسات ویژه اعاظم، به بالاترین درجه‌ی فقهى علمى حوزه، یعنى اجتهاد مطلق رسید كه به تأييد بيش از ۳۰ تن از علماي نجف اشرف و قم و نیز چند تن از علمای اهل سنت رسيده است ؛ و آثار و تألیفات معظم له بیش از صد عنوان است. 
وی از ابتداى نهضت انقلاب اسلامى همواره با حضرت امام خمينى‌(ره) همگام بود و در تحقق آرمان‌هاى ايشان تلاشِ نيكو داشت و در پی فعاليت‌‌های سياسی به همراه همسر و بعضى از فرزندانشان از سوى ساواك دستگير و زندانى مى‌شد. 
از نكات برجسته زندگی علمی اين عالم ربانی، احيای «سنت جماعت در نماز عيد سعيد غدير خم» است كه در زمان معاصر، آن را به طرز با شكوهی احياء و اقامه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha