جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: سیره و روش زندگی امام صادق (ع) به حدی کامل و جامع است که پیروی از آن چیزی جز خوشبختی برای انسان نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله محمدحسن ممدوحی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) یکی از ائمه مطهر بودند که توانستند اصول ناب اسلامی و سیره نبی اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام را زنده و جانی دوباره دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش کلیدی امام صادق (ع) در گسترش مباحث دینی و فقهی، تاکید کرد: این امام همام بر تمام علوم زمانه خود تسلط داشت و به همین علت بیش از 4 هزار شاگرد در محضر ایشان تلمذ کرده اند و بسیاری از بزرگان اهل سنت و اهل تشیع از شاگردان امام صادق (ع) بوده اند.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبری افزود: باید همان عزاداری که در داخل و خارج از کشور برای امام حسین (ع) برگزار می شود، برای امام جعفر صادق (ع) نیز صورت گیرد؛ زیرا این دو عزیز نقش بسزایی در زنده نگه داشتن دین مبین اسلام داشته اند.

آیت الله ممدوحی اظهار داشت: سیره و روش زندگی امام صادق (ع) به حدی کامل و جامع است که پیروی از آن چیزی جز خوشبختی برای انسان نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود گفت: اگر می خواهیم هر دو دنیای خود را آباد کنیم و در نزد پروردگار خود سربلند باشیم باید پیرو این امام بزرگ و همام باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha