جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ خطیب حوزه تصریح کرد: ماندگاری برکات قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) به جهت برکت خون شهداست و ما مدیون این عزیزان و خانواده های آن ها هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین بندانی نیشابوری، عصر امروز طی سخنانی در هیئت موج الحسین (ع) قم به مناسبت شهادت مظلومانه امام صادق(ع) ابراز داشت: دوران حضرت صادق(ع) با وجود همه سختی ها و مرارت هایی که برای ایشان و شیعیان و محبان وجود داشت، دوران رشد و شکوفایی علمی و تمدنی جهان اسلام بود و این درسی است برای ما که حتی در فشار و سختی ها نیز از مباحث علمی و رشد معرفتی غافل نشویم.

وی با بیان این که معرفت و محبت اهل بیت(ع) بزرگترین و ارزشمند ترین سرمایه ماست، گفت: این دل و قلب امانتی است در اختیار ما که صاحب اصلی آن خدا و اهل بیت(ع) است و لذا باید مراقب باشیم که چه در آن قرار می دهیم.

این استاد و محقق حوزه با تاکید بر این که همه ما مدیون خون مطهر شهدا هستیم، افزود: اگر این شهادت و هنر ماندگار شهدا نبود، دشمنان برای ما چیزی از قال الصادق(ع) و قال الباقر (ع) باقی نمی گذاشتند.

وی با بیان این که یکی از مهم ترین راهکارهای دشمن برای تضعیف شیعه، دور کردن مردم از فرهنگ شهید و شهادت است، خاطرنشان کرد: علیرغم خواست دشمن، مردم ما شیفته فرهنگ شهادت و مکتب سیدالشهدا(ع) و عاشورا هستند و مادامی که ما این فرهنگ عزتمندانه را داریم در برابر دشمن تسلیم نخواهیم شد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha