جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ همایش مشترک مدیران حوزه‌ و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون-۲

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بر لزوم مراقبت طلاب به خصوص طلاب بسیجی در خصوص نفوذ فرهنگ غربی و سکولاری در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی عصر امروز در همایش دو روزه نقش حوزه انقلابی در تحقق دولت مقاومت در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) گفت: یکی از مسایلی که همیشه از مسئولان در خصوص سند 2030 مطرح است ، این پرسش است که در این زمینه چرا این همه عجله صورت گرفت.

وی افزود: چنین سندی که با اسناد بالادستی نظام در مغایرت بود، چرا به این عجله و با این پیچ و خم هایی که از نظرها مخفی بماند به دنبال تصویب رفت در حالی که کشور ما با اسنادبالادستی خود نیازی به چنین سندی نداشت؛ طلاب به خصوص طلاب بسیجی باید گوش به زنگ باشند و در مقابل هر هجمه ای برای نفوذ فرهنگ غرب و سکولاریسم مقاومت کنند و روح انقلابی در حوزه ها را به منصه ظهور برسانند.

حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به صراحت بیان کرده است که دشمنان هیچگاه دنبال سعادت و خوشی مومنان نیستند و اگر کسانی از شما با دشمنان طرح دوستی ریختند قطعا از کار خود پیشمان خواهند شد زیرا دشمنان هیچگاه با مومنان یک رنگ نخواهند بود.

وی عنوان کرد: مساله 2030 تمام نشده است و اگر بیان می‎شود که ما از برخی افتراها به این گونه موارد نمی‎گذریم باید مراقب باشیم که این گونه اسناد به هیچ وجه نباید در کشور ما راه پیدا کند و راه را برای سلطه بیگانگان باز کند.

مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه یادآورشد: قرآن کریم بیان می‎کند که «(وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً»؛ این آیه تکلیف همه تاریخ اسلام را در مقابل دشمنان مشخص می ‏کند که به هیچ عنوان و با هیچ روش و سندی نباید باب نفوذ دشمنان را باز کرد.

وی گفت: یکی از اشکالات مهم این سند به خصوص سندی که در کشور تنظیم شده است آن است که این سند به جای اینکه مسیر قانونی خود را به عنوان یکی از اسناد تعهدی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس طی کند به دنبال راه دیگری برای تصویب نهایی بود که این کار اشکال اساسی دارد.

حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: یکی از اشکالاتی که در قاعده قرآنی نفی سبیل به آن اشاره کرد، عدم فرصت دادن به نفوذ دشمن است در حالی که این سند تعهد می‎کند که نهادهای بین‎المللی به سیستم آموزشی کشور ما نفوذ کنند و پای این نهادهای جاسوسی از طریق یونسکو در سیستم آموزشی ما باز شود.

وی گفت: در صفحه 28 در سندی که ما تصویب کردیم تضمین کسب اطلاعات از نظام های چند گانه اطلاعات از جمله نظام آموزشی کشور تصریح شده است؛ یعنی باید در چهار سطح نظارت جهانی بر ایران، نظارت منطقه‏ای بر ایران، نظارت موضوعی در داخل و چهارم ،نظارت ملی در داخل این نظارت انجام شود در حالی که آیه 18سوره آل عمران اجازه چنین کاری به ما نداده است.

مدیر دفتر امور سیاسی اجتماعی حوزه‎های علمیه بیان کرد: اشکال دیگر این سند استفاده از الفاظ دوپهلویی است که مشخص نیست که در آینده چه کلمات دیگری از دل آن بیرون می‎آید؛ غربیان در سالهای اخیر ثابت کرده‎اند که از این روش برای نفوذ و احاطه همه جانبه خود استفاده می‎کنند.

وی گفت: اشکال دیگر این سند برابری زنان و مردان و رفع موانع برابری جنیستی است؛ یعنی مردان باید رشته مامایی بخوانند و زنان در معدن مشغول به کار شوند در حالی که آنها حیثیت این دو جنس را به خوبی نمی‎شناسد و از ما نیز می‎خواهند همان اشتباه را تکرار کنیم که چنین نخواهیم کرد.

حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: آنها در این سند به ما تکلیف کرده‎اند که آموزش جامع جنسیتی و تنظیم خانواده را در مدارس دنبال کنیم در حالی که آنها آمیزش جنسی غیرمشروع را کاملا مشروع می‎دانند و بیان می کنند که هدف ما پیشگیری از بیماری‎های جنسی است؛ در حالی که برای ما مساله اول نیز نامشروع است و نباید بین این سنین ترویج شود.

وی گفت: مساله دیگر آن است که غربیان منظور خود را از طرح جامع به خوبی بیان نمی‎کنند ولی وقتی به اسناد سازمان ملل مراجعه می‎کنیم مشاهده می‏ کنیم که آنها کاملا به دنبال یک طرح فراگیر جنسی در نظام آموزشی ما هستند زیرا از واژه چند پهلوی جامع استفاده کرده اند.

حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: یکی از موارد تعهدی ما در این سند، مساله آموزش برای جلوگیری از بارداری در سنین پایین است که وقتی به دلیل آنها رجوع می‎کنیم مشاهده می‏ کنیم که آنها به دلیل اینکه زنان باید به دنبال تحصیل و سپس اشتغال بروند و مادری این روند را مختل می کند و از نظر اقتصادی برای جوامع مضر است؛ در حقیقت آنها مقام مادری را بی ارزش دانسته و به دنبال سود اقتصادی هستند چون از آبشخور ماتریالیستی تغذیه می‎کنند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‎های علمیه بیان کرد: اشکال دیگر لزوم بازبینی کتب درسی در ایران و تعلیم معلمان برای تساوی جنسیتی در ایران است؛ مشکل این است که چطور مسئولان ما چنین تغییر بنیادینی را امضا و تعهد داده‎اند.

وی گفت: اشکال دیگر در مساله صلح و نفی از خشونت است؛ واژه خشونت را در اسناد سازمان ملل باید مطالعه کرد که بر این مبنا حزب الله و ایران نماد خشونت هستند و نماد صلح نیز به جانیانی چون مناخیم بگین و صهیونیست‎های جنایتکار داده می‎شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: اشکال این سند تلاش در جهت احیای بهاییت و همجنسگرایان و سلطنت طلبان و منافقان به اسم حمایت از گروه‎های طرد شده است؛ روح انقلاب ما قرآنی است و هرآنچه با مبانی قرآنی ما نا سازگار است طرد می‎شود و اگر دین قوی داشته باشیم و قرآنی فکر کنیم  همه دشمنان در مقابل ما سرتعظیم به فرود می‎آورند؛ انقلاب ما به دنبال رسیدن ما به قرب الهی است نه اینکه به دنبال پیوند به جریان سکولاریسم جهانی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha