جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام وحید اصلاحی

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهر ملایر از کادرسازی انقلابی و تربیت تخصصی استاد و حافظ قرآن در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام  وحید اصلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت انس با قرآن در حوزه های علمیه اظهار داشت: مسئله انس با قرآن و حفظ آن مسئله ای است که همواره مورد تاکید اهل بیت(ع) و بزرگان دین بوده است .

وی در ادامه با اشاره به "إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدي لِلَّتي‏ هِيَ أَقْوَمُ وَ يُبَشِّرُ الْمُؤْمِنينَ الَّذينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبيراً" گفت: همانا این قرآن خلق را به استوار ترین طریقه هدایت می کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب عظیم بشارت می دهد. 

معاون آموزش مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهر ملایر ابراز داشت: احادیث فراوانی در تاکید بر مساله انس با قرآن کریم آمده است و ما موظف هستیم برای این مساله در حوزه های علمیه چاره اندیشی کنیم و در حد توان و زمان ممکن در فصل تابستان این موضوع را عملی سازیم.

وی در ادامه افزود: در سال های اخیر نیز تاکید های مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده ملیون حافظ کل قرآن کریم و اهمیت فراوان تسلط بر آیات قرآن برای یک مبلغ دین ما را بر آن داشت تا با همکاری دستگاه های مسوول از جمله حوزه علمیه، اداره اوقاف و دیگر نهاد ها اقدام به تاسیس مدرسه حفظ قرآن کنیم. از اهداف این مدرسه ارتقا سطح کمی و کیفی حافظان قرآن در شهرستان و استان می باشد و این امر محقق نمی شود مگر با کادر سازی انقلابی و تربیت اساتید قرآنی در حوزه های علمیه.

حجت الاسلام اصلاحی ادامه داد: طلاب با شرکت در طرح های شبانه روزی دو ماهه و یک ساله می توانند با گذراندن دوره مربی گری، از اساتید حفظ قرآن شوند و در برنامه قرآنی به طلاب حوزه های علمیه کمک کنند.

وی در ادامه از شروع دوره های قرآنی از مورخه ۱۳ تیرماه خبر داد و گفت: تعداد 30 نفر پس از گذراندن مراحل ثبت نام و مصاحبه از شهر های ملایر، تویسرکان، همدان، قروه درجزین، فامنین، سامن، نهاوند، اسد آباد، آوج، امزاجرد و دیگر شهر های همجوار شهر ملایر وارد دوره شده اند و در مدت سه هفته موفق به حفظ یک جزء از قرآن کریم شده اند که این روند تا پایان مرداد ماه به چهار جزء خواهد رسید و پس از یکسال حافظ کل قرآن خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه علی بن ابی طالب(ع)  ملایر ادامه داد: ساختمان مرکزی مدرسه شبانه قرآن آموزی در روستای حسین آباد ناظم به همت خیران به مساحت 1000 متر مربع با نام شهید مفقود الاثر محمد روستایی ساخته شده است که قرآن آموزان پس از برگزاری دوره آزمایشی که در شهر ملایر برگزار می شود به آنجا منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این دوره روزانه برای هر قرآن آموز 15 هزار تومان هزینه می شود و تمامی این هزینه ها توسط مردم خیر اندیش تامین می شود که ان شاءالله این مساله در استان نهادینه شود.

حجت الاسلام اصلاحی در پایان گفت: برنامه های آموزشی این طرح به صورت کاملا فشرده از بعد از نماز صبح آغاز می شود و تا ساعت 22.30 ادامه دارد که شامل کلاس های حفظ، دوره، تجوید، تفسیر، ترتیل و اخلاق می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha